Skip to main content

Ik heb een GPS horloge tracker gekocht voor mijn zoon. Ik heb daarbij een prepaid simkaart aangeschaft. Deze heb ik in mijn oude Iphone 4s geactiveerd en de pincode verwijderd. Nu wil ik alleen nog de mobiele data omzetten van 3G naar 2G. Deze optie kan ik echter niet vinden in de settings van mijn telefoon?

Reactie ingetrokken.

 


Hallo @BertineF , ga binnen je telefoon eens naar rmobiele netwerken]  en dan naar anetwerkmodus] en dan kiezen voor oalleen 2G]

 


Dat werkt alleen zolang de simkaart in het zelfde apparaat blijft natuurlijk.

Als het simkaartje daarna in een ander apparaat word gestopt, dan heb je daar niks aan.

Maar om de simkaart in een gps tracker te stoppen, hoef je ook helemaal niks om te zetten. De simkaart zal zich vanzelf aanmelden op het netwerk dan ondersteund word door het apparaat, dus als die gps tracker alleen 2g aankan dan word je automatisch aangemeld op het 2G netwerk, daar hoef je niks voor te doen hoor ;)

Overigens als tip, weet niet of je hiervoor ook een databundel wilt gebruiken of betalen per mb, in dat geval kan je beter het bonus tariefplan activeren: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Dan krijg je bij elke opwaardering een leuke hoeveelheid aan gratis beltegoed, wat het betalen per mb, een stuk goedkoper maakt ;)


Hallo @Misja20 , daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb mijn reactie verwijderd.

Zelf gebruik ik een huistelefoon met sim en die ondersteunt ook alléén 2G zonder dat ik daarvoor iets aan hoefde te passen.

Â