Skip to main content

Beste KPN,

 

Omdat ik voor een jaar naar het buitenland ben verhuisd heb ik mijn KPN abonnement omgezet naar prepaid. Nu is deze simkaart onlangs geblokkeerd. Ik ben bang dat mijn nummer zal worden vergeven. Mijn 06-nummer is verbonden aan DigiD dus ik kan momenteel ook nergens inloggen aangezien ik de verificatie sms niet kan openen… Graag zou ik ook gewoon mijn nummer behouden. Omdat bellen vanuit het buitenland lastig ik probeer ik het via deze weg. Kunt u mij helpen mijn simkaart weer actief te maken zodat ik mijn 06-nummer kan behouden.

 

Alvast bedankt!

Dan heb je de prepaid simkaart kennelijk al minstens 9 maanden niet actief gebruikt. Alleen ontvangen van sms'jes is niet voldoende om het nummer actief te houden.

Prepaid is een eenvoudig product met maar één belangrijke voorwaarde.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd. Dan kan je alleen nog gratis nummers bellen en gesprekken ontvangen en heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is onherstelbaar.


Na 6 maanden niet zelf bellen met verbinding (!) of sms’en wordt prepaid uitgaand geblokkeerd.

Omdat je buiten Nederland bent is het inkomend ook geblokkeerd. Dat maakt het lastig om te achterhalen of je nog in de herstelperiode zit.

Enige manier om het nummer in de herstelperiode van 3 maanden nog te redden is via een PAPIEREN opwaardeerBON via een Primera, Bruna, NL supermarkt e.d. 

Kun je nog bellen met 1244? Als er wordt vermeld “administratief afgesloten” is het te laat. Dan ben je het nummer kwijt.

Krijg je wel nog een keuze menu met 1244 vraag dan een kennis om een bon te kopen. En je de gegevens door te mailen. Of een foto van de bon kan ook.


Hallo @Prepaid sim inactief gemaakt, graag zou ik willen informeren over wat de exacte status is van jouw prepaidnummer. Ik wil je dan ook vragen om jouw forumprofiel te voorzien van het desbetreffende nummer.