Skip to main content

hoi,

Ik heb 2 vragen:

Ik heb een prepaid kaart voor een telefoon waar ik alleen mee gebeld wil kunnen worden. Het is een soort pager zeg maar voor noodgevallen. Ik hoef er dus zelf niet mee te bellen of internetten. Wat is de minimale bundel die ik er dan op moet zetten en hoe vaak per jaar moet ik dat doen om het prepaid nummer te kunnen behouden?

Daarnaast heb ik er dus ook helemaal niet mee gebeld en toch is al het tegoed van de kaart die ik kocht miraculeus verdwenen. Dat vind ik op zich niet erg, maar ik had eerst begrepen dat ik 1x per jaar zelf moet bellen om het nummer te behouden, dus had gehoopt dat ik dan met een klein tegoed bij wijze van spreken jaren voort kon. 

Je moet 1 keer per 180 dagen een betaalde handeling uitvoeren, dus 1 uitgaande belletje, smsje of even internet gebruik is genoeg voor steeds weer 180 dagen.

Dat houd dus inderdaad in dat je met bv 10 euro beltegoed je nummer jaren kan behouden.


Hallo @Mimeermin 

Daarnaast heb ik er dus ook helemaal niet mee gebeld en toch is al het tegoed van de kaart die ik kocht miraculeus verdwenen. 

Dit wordt heel waarschijnlijk veroorzaakt door datagebruik. Smartphones gebruiken ook data op de achtergrond (o.a. voor updates) zonder dat je zelf internet gebruikt. Zet om dit te voorkomen via de instellingen “mobiele gegevens” het datagebruik via het mobiele netwerk uit.


Je moet 1 keer per 180 dagen een betaalde handeling uitvoeren, dus 1 uitgaande belletje, smsje of even internet gebruik is genoeg voor steeds weer 180 dagen.

Dat houd dus inderdaad in dat je met bv 10 euro beltegoed je nummer jaren kan behouden.

Hallo @Mimeermin 

Daarnaast heb ik er dus ook helemaal niet mee gebeld en toch is al het tegoed van de kaart die ik kocht miraculeus verdwenen. 

Dit wordt heel waarschijnlijk veroorzaakt door datagebruik. Smartphones gebruiken ook data op de achtergrond (o.a. voor updates) zonder dat je zelf internet gebruikt. Zet om dit te voorkomen via de instellingen “mobiele gegevens” het datagebruik via het mobiele netwerk uit.

 


Superfijn! Dank voor het antwoord.