Skip to main content

Heb recent een prepaid SIM van KPN gekocht. Dat ging goed… Maar ik heb in de afgelopen weken 2x geprobeerd het extra prepaid tegoed van 7,50 aan te vragen. 2x een storingsmelding. En wanneer ik USSD-code *#107# probeer, dan krijg ik een foutmelding dat de code niet bestaat.

Ondertussen zie ik de Prepaid app dat mijn nummer wel herkend wordt, en hij is gekoppeld aan mijn account. Dus wat gebeurt hier nou? En hoe kan ik dan wel het tegoed krijgen?

Hallo @MBStein ,

En wanneer ik USSD-code *#107# probeer, dan krijg ik een foutmelding dat de code niet bestaat.

 

De juiste code is : *107#

 

En hier een uitgebreide instructie: 

 

Voor het aanvragen van extra beltegoed moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.


Met name stap drie is wat lastig : 

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

 

 

In de kennisbank staat het ook beschreven met een wat kortere instructie:


Bonustegoed aanvragen

Bij een KPN Prepaid simkaart krijg je € 7,50 bonustegoed. Deze moet je zelf aanvragen. Dat doe je zo:

  1. Maak een KPN account aan en koppel je prepaid telefoonnummer. Dit kan via ‘Product toevoegen’.
  2. Bij het inloggen zie je onderin ‘gratis tegoed aanvragen’, klik hierop en vul alle gegevens in.
  3. Je ontvangt het bonustegoed binnen 24 uur.

Je kunt je bonustegoed gebruiken om te internetten en te bellen en sms'en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland en de EU. Buiten de EU kan je de bonustegoed niet gebruiken. Je kunt je bonustegoed ook niet gebruiken om bundels te kopen.

 


Reageer