Skip to main content

Al meer als 40 jaar ben ik klant bij KPN. ik gebruik internet, vaste telefoon 5x mobiel abonnement en 2x prepaid telefoon.

Gisteren moest ik om een probleem op te lossen een bestandje vanaf een van mijn prepaid (nummer welke in de gegevens staat)  telefoons omdat ik geen beschikking had over wifi versturen via mobiel internet.

Dit bestandje van 228 mb geprobeerd te verzenden wat 1 mb voor het einde werd afgebroken en kreeg de melding dat ik onvoldoende beltegoed had  hier keek ik van op want was van mening dat dit ruim voldoende moest zijn.

Na controle bleek mijn beltegoed inderdaad op 0 te staan, vanmorgen kreeg ik in de kpn app de afrekening gebruik mobiel internet 228.22 mb kosten hiervoor 34.23 euro !!!!

 

En dan ook nog eens het bestand niet versturen omdat het beltegoed voor een paar centen te weinig was.

Sorry maar dit kan niet waar zijn wordt ik gedwongen om een abonnement te nemen of is dit gewoon diefstal !

 

KPN ik vindt mijzelf een goede klant van jullie en verwacht dat hier aan tegemoet wordt gekomen ! 

Of wordt ik gewoon gestraft dat ik al zolang klant bij jullie ben !

 

Met vriendelijke groet,

Gert K.

Nou diefstal is het in ieder geval niet. Alles via prepaid kost gewoon veel geld en de computer zegt gewoon stop als het tegoed op is of denkt  u dat er nog een mens aan de knoppen zit? En die computer ziet ook niet of u één prepaid of 5 mobiele abo's heeft en 2 prepaids. Ik snap dat het bedrag een tegenvaller is maar ik vrees dat het klopt.  Een moderater gaat over een paar dagen reageren. 


Beste Joep mooi verhaal maar geen bestand versturen maar wel geld innen dat noem ik toch echt diefstal  !


Maar waarom heb je het in godsnaam gedaan met dat gods gruwelijk dure prepaid terwijl je 5 mobiele abonnementen hebt? 

Waaronder vast één of meer met mobiele bundel. Veel goedkoper dan prepaid. Per MB is dat 10 x duurder dan via abonnement. 

En het bestand is wel gedownload maar als dat niet helemaal binnen is verwijdert je apparaat het weer. Anders zit je op een zeker moment met halve bestanden in je apparaat. 

Bij prepaid stopt het volledig als het tegoed op is.

Bij een oud prepaid propositie kost het per MB maar liefst 15 cent. Dan moet je wel voldoende tegoed hebben. Zie deze pdf voor jouw tarieven.

Prepaid werkt bij andere providers net zo. Prijsstelling verschilt nauwelijks. 

Je hebt absoluut de duurste optie gekozen om te downloaden. Vijftien cent per MB. Met bovendien dus het risico wat je is overkomen.

Bij abonnement is het ongeveer anderhalve cent per MB binnen de bundel. Bovendien gaat het langzaam door als je bundel op is (64 Kb/s) dus komt je bestandje uiteindelijk wel.

En via wifi kost het helemaal niks extra. Daar wordt niet berekend per MB.


Jammer dat er van KPN uit nog niemand heeft gereageerd !

 

Gert K.