Skip to main content
Beantwoord

Ik ben in Indonesiƫ en wil prepaid simkaart activeren

• 23 januari 2025
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Beste mensen,

Van andere heb ik gezien dat een moderator hun simkaart heeft geactiveerd voor het buitenland. Ik heb prepaid en ben in Indonesie. 

Kan iemand die van mij activeren? Ik zal nu direct mijn profiel in gaan vullen.

Bij voorbaat heel veel dank!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ā€‹@Yanne, welkom bij ons.

Ik zie dat deze simkaart al actief is en in het verleden ook gebruikt is. Er staat ook beltegoed op dus je kunt het gebruiken. Lukt dit niet? Probeer dan ook handmatig een ander netwerk te selecteren, het kan namelijk zijn dat je toestel automatisch niet met het juiste netwerk verbindt. Probeer dan een van onderstaande netwerken. Laat je even weten of het is gelukt?

PT. Hutchison 3 Indonesia
PT. XL Axiata Tbk
Smartfren
Indosat Ooredoo Hutchison
Smartfren
PT Telekomunikasi Selular
PT. XL Axiata Tbk

Bekijk origineel

14 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 23 januari 2025

Hallo ā€‹@Yanne , als jij het 06-nummer en het simkaartnummer van de prepaid sim in jouw profiel zet, dan attendeer ik de KPN moderators hierop. Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt.

Gebruik het veld "Persoonlijke opmerkingenā€ en vergeet niet de wijzigingen op te slaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 23 januari 2025

Beste ā€‹@RBxx dit heb ik gedaan. Ik probeer ook het ICCID te vinden naar dit lukt me nog niet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 23 januari 2025

Dat ICCID of simkaartnummer hoort op de simkaart zelf te staan. 19 cijfertjes, heel klein.šŸ”

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 23 januari 2025

Waar is mijn bril?? šŸ¤£šŸ¤£šŸ¤£

Ok 1 ogenblik 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 23 januari 2025

Ik heb 8 nummers gevonden als simkaart nr. Deze staan in mijn profiel. 

Van de originele sim kaart, waar ook mijn PUK op staat.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 23 januari 2025

Ok, dat is waarschijnlijk genoeg, ter beoordeling van de moderator. Ik geef ze een seintje.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025

Hi ā€‹@Yanne, welkom bij ons.

Ik zie dat deze simkaart al actief is en in het verleden ook gebruikt is. Er staat ook beltegoed op dus je kunt het gebruiken. Lukt dit niet? Probeer dan ook handmatig een ander netwerk te selecteren, het kan namelijk zijn dat je toestel automatisch niet met het juiste netwerk verbindt. Probeer dan een van onderstaande netwerken. Laat je even weten of het is gelukt?

PT. XL Axiata Tbk
Smartfren
Smartfren
PT. XL Axiata Tbk

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ā€‹@Alex van KPN 

Dank je wel voor de hulp! Waar ik ben zijn twee netwerken; Indosat Ooredoo (geen Hutchison) en Telkomsel. Beiden heb ik geprobeerd zonder succes. 

Ik probeer mijn voicemail te bereiken. Zowel via 1233 al +31612001233 krijg ik een melding dat deze service niet beschikbaar is.

Ik heb via Ooredooo een sms verstuurd. Dit werkt wel. Misschien is alleen de voicemail het probleem. Enig idee voor een oplossing om mijn voicemail te kunnen beluisteren?

Mvg Yanne

Forum|alt.badge.img+2

Een sim-kaart met een acht-cijferig nummer lijkt een heel oude sim-kaart te zijn. Uit welk jaar is de kaart?

In de tweede helft van 2024 heeft KPN vele oude sim-kaarten om technische redenen geblokkeerd, en een gratis omwisselprocedure aangeboden.

De gratis omwisseling werkt mogelijk niet meer, maar nog steeds is mogelijk een omwisseling wegens verlies/gestolen/defect. Dit kost E 4,99 aan beltegoed.

Een vervangende sim-kaart wordt alleen naar een Nederlands adres verstuurd, en moet kort na ontvangst geactiveerd worden. Er is dus een familielid of kennis in Nederland nodig.

Zie https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htm .

Zie ook

Overigens staat de PUK-code natuurlijk niet op de sim-kaart (die zit in de telefoon), maar wel op het plastic kaartje waar de sim-kaart uitgedrukt is.

Wel raar dat sms versturen nog lijkt te werken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 29 januari 2025
Yanne schreef:

Beste ā€‹@Alex van KPN 

Dank je wel voor de hulp! Waar ik ben zijn twee netwerken; Indosat Ooredoo (geen Hutchison) en Telkomsel. Beiden heb ik geprobeerd zonder succes. 

Ik probeer mijn voicemail te bereiken. Zowel via 1233 al +31612001233 krijg ik een melding dat deze service niet beschikbaar is.

Ik heb via Ooredooo een sms verstuurd. Dit werkt wel. Misschien is alleen de voicemail het probleem. Enig idee voor een oplossing om mijn voicemail te kunnen beluisteren?

Mvg Yanne

Je bent in ieder geval wel verbonden met een netwerk, anders zou smsā€™en ook niet lukken. Lukt het bellen naar een ander nummer wel? En gebeld worden? Een andere optie is om je nummer te bellen vanaf een ander nummer, je moet dan wel je toegangscode nog weten. 

1. Bel je eigen telefoonnummer (wacht totdat je de welkomstbegroeting hoort)

2. Toets [*] tijdens de welkomstbegroeting

3. Toets je eigen telefoonnummer in

4. Voer jouw 4-cijferige toegangscode van je voicemail in

5. Sluit af met een [#]

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 januari 2025

Dank je wel ā€‹@Alex van KPN 

Helaas echt geen idee wat de toegangscode is. Enig idee hoe ik daar achter kan komen of hoe ik deze ooit heb ontvangen?

Forum|alt.badge.img+2

Zie Voicemail instellen en beluisteren | KPN voor de bediening van de voicemail.

Als u contact weet te krijgen met de sprekende computer van het voicemailsysteem, en er gevraagd wordt om de toegangscode, toets dan een # in. Misschien krijgt u dan een sms met de eventueel vroeger ingestelde toegangscode.

Maar dan moet wel eerst bellen en sms-en werken natuurlijk. Is dat het geval?

Verder kosten buiten de EU ook inkomende gesprekken beltegoed. Niet beantwoorde en daarna naar voicemail doorgeschakelde inkomende gesprekken kosten mogelijk dubbel. Ik zou de voicemail uitschakelen/uitgeschakeld houden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 31 januari 2025

Helaas niet, dit kan alleen als het lukt via je eigen toestel. Je kunt nog proberen om de netwerkinstellingen van je toestel te resetten. Iets anders kan ik helaas niet bedenken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 februari 2025

Netwerkinstellingen resetten ga ik nog proberen. Super bedankt voor alle hulp!

Reageer