Skip to main content
Antwoord

Ik ben mijn prepaid sim kaart verloren in buitenland, wat nu?

• May 8, 2025
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Goedemorgen,

in januari heb ik mijn telefoonabbonnement omgezet naar een prepaid ivm mijn reis van 5 maanden in Aziƫ. In juni kom ik terug, maar ik ben nu helaas mijn sim kaart verloren.. hoe kan ik nu een nieuwe simkaart aanvragen en werkt mijn whatsapp wel nog als ik mijn simkaart zou blokkeren? Ik zou vanaf 3 juni 2025 ook weer graag een abbonnement afsluiten

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@RobynLammers, welkom op onze community.Ā 

Je kunt op onze website een nieuwe simkaart aanvragen, deze kan echter alleen in Nederland worden bezorgd.Ā Je hebt daarbij wel het simkaartnummer nodig. Als je dat niet meer hebt, dan wordt het lastig. Je moet tenslotte kunnen aantonen dat het jouw 06-nummer is. Aangezien dit over is van een abonnement hebben wij ook je gegevens in ons systeem staan, dan kun je ook in een winkel terecht als je weer terug bent in juni.Ā 

Het goede nieuws is dat je Whatsapp wel blijft werken op je toestel tot je het opnieuw ergens anders koppelt.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@RobynLammersĀ in dit geval kun je het beste even contact opnemen met KPN via X of Facebook:

https://www.facebook.com/kpn

enĀ 

https://x.com/kpn

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hi ​@RobynLammers, welkom op onze community.Ā 

Je kunt op onze website een nieuwe simkaart aanvragen, deze kan echter alleen in Nederland worden bezorgd.Ā Je hebt daarbij wel het simkaartnummer nodig. Als je dat niet meer hebt, dan wordt het lastig. Je moet tenslotte kunnen aantonen dat het jouw 06-nummer is. Aangezien dit over is van een abonnement hebben wij ook je gegevens in ons systeem staan, dan kun je ook in een winkel terecht als je weer terug bent in juni.Ā 

Het goede nieuws is dat je Whatsapp wel blijft werken op je toestel tot je het opnieuw ergens anders koppelt.Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2025

Hi ​@Alex van KPNĀ bedankt voor je reactie! Een simkaartnummer heb ik helaas niet meer, maar wel een pukcode, zou dat ook voldoende zijn? Of bedoel je dat als ik mijn simkaartnummer niet meer heb, KPN deze heeft omdat ik in het systeem sta?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 11, 2025

Hallo ​@RobynLammersĀ ,

Het heeft nu verder geen zin om nu (tegen betaling) een simkaart aan te vragen aangezien die dan toch naar een Nederlands adres verstuurd zou worden. Over drie weken ben je terug in Nederland. Ga dan snel naar een KPN-winkel, regel daar een nieuw abonnement en ontvang daar ter plaatse (en dan gratis) een nieuw simkaartje.Ā 
Ā 

Tot die tijd maar bellen en communiceren via bv Whatsapp of andere manieren.Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Hi ​@NoordzeeĀ ,

dat begrijp ik maarijn vraag is eigenlijk of ik dan mn nummer dus kan behouden?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 14, 2025

Ja dat kan ​@RobynLammersĀ . Uiteraard moet je je wel kunnen legitimeren. Maar verder zijn jouw gegevens bij KPN bekend.Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Heel fijn, bedankt voor je reactie