Skip to main content

Mijn nieuwe simkaart is naar Spanje gestuurd maar heb ik nog niet ontvangen.

Nu is mijn simkaart met prepaid niet meer bereikbaar en ik dus ook niet.

 

Dit is funest voor mij en mijn werk 

Hoi @Mike Theewis 

Vanuit KPN worden nieuwe of vervangende simkaarten nooit naar een buitenlands adres gestuurd, dus ook niet naar je verblijf plaats in Spanje.
Ik heb ook geen idee, wie jouw dit heeft toegezegd, want het klopt namelijk niet.

Nieuwe als vervangende simkaarten worden alleen naar adressen binnen Nederland gestuurd, en dan ook naar het adres waar de contractant woonachtig is.
Het kan dus heel goed zijn, dat jouw nieuwe simkaart vanuit KPN momenteel gewoon op de deurmat ligt op je woonadres in Nederland.

Ik begrijp uit je worden dat je van een prepaid aansluiting, bent overgestapt naar een KPN mobiel abonnement met nummerbehoud.
Dit had je dus beter kunnen doen, op het moment dat je nog gewoon in Nederland was en je de nieuwe simkaart (voor het abonnement) in je smartphone kon doen.
Dan had je nu niet dit vervelende probleem gehad.

Je hebt nu twee opties:

  • Een familielid of een goede vriend die op jouw woning past, stuurt jouw de nieuwe simkaart toe naar je verblijfplaats in Spanje.
    Hou er wel rekening mee, dat het met gemak enkele dagen kan duren voordat je hem daadwerkelijk in handen hebt.
  • Je koopt een prepaid simkaart bij een Spaanse provider (met beltegoed), zodat je weer kunt bellen en internetten zolang je nog in Spanje bent.

Wens je nog wel een prettig verblijf in Spanje toe, los van je werk!


Hi @Mike Theewis! Welkom op de KPN Community. Wat Michel aangeeft is 100 procent correct. We zullen met het oog op de privacy en veiligheid een dergelijk simkaart alleen binnen Nederland versturen naar het adres wat is gekoppeld aan jouw abonnement. Ik vermoed dan ook dat deze thuis bij je op de mat ligt. Is er iemand die dat kan nagaan? 


Reageer