Skip to main content

ik kan mijn prepaid simkaart niet activeren, 

Kunt u me uitleggen waarom dat niet werkt?

Hallo @Ailton ,

Loop vandaag even langs een KPN-winkel. Dan beoordelen ze daar wat er mis gaat. Is het simkaartje defect? Dan krijg je meteen een nieuwe mee. 


Hallo @Ailton 

Ben je wel in Nederland? Dan zou jouw prepaid sim zichzelf automatisch moeten activeren als verbinding gemaakt wordt met het KPN netwerk. Werkt dit niet volg dan het advies van @Noordzee 

Als je in het buitenland bent werkt activeren niet, want je moet rechtstreeks met het KPN netwerk verbonden zijn. Wel kan een KPN moderator het op afstand voor je doen. Zet daarvoor 06-nummer en simkaartnummer in jouw forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen” (alleen zichtbaar voor jou en KPN).


Hoi @RBxx ,

Ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat @Ailton gewoon in Nederland is. En ik schat een redelijke kans in dat het simkaartje defect is of niet goed contact maakt. Dat kunnen ze in de winkel natuurlijk prima beoordelen. 


Hi @Ailton,

Hoe lang heb je deze simkaart al in je bezit? Als ik het mobiele nummer bekijk dat je in je profiel hebt gezet, zie ik dat deze aansluiting volledig is beëindigd in augustus. Het nummer is niet actief/bestaat niet, wat er ook de reden van zal zijn dat de simkaart niet te activeren valt. Had je de simkaart voor die tijd al? Of heb je hem recentelijk aangeschaft?


Tsjaa @Maja_ , 

Als het nummer beëindigd is, dan houdt alles op. Maar dan heeft @Ailton in de winkel (mocht mijn advies is opgevolgd) ongetwijfeld een nieuw simkaartje gekocht met een nieuw nummer.