Skip to main content

Ik heb een prepaid nummer bij KPN en ben momenteel in Japan. Ik kan niet meer bellen of gebeld worden. Mijn oproep wordt meteen geannuleerd als ik probeer te bellen.

Ik kan nog wel SMSjes versturen of ontvangen. Ook heb ik genoeg beltegoed.

Ik heb geprobeerd te switchen naar een ander netwerk in Japan, maar dat werkt niet. Alleen SoftBank werkt.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Hi ​@Tom_62, welkom bij ons. 

Ik denk graag mee. In Japan werken we samen met deze providers: Softbank, Dokomo, KDDI en Rakuten. Werkt Softbank dus wel? Dan is er niets aan de hand. Misschien overbodig, maar je hebt je toestel ook uit en weer aan gezet? 

Wat bellen betreft, heb je wel een landcode bij het nummer? Bijvoorbeeld voor een Nederlands nummer is dat +31, ziet er zo uit: 0031612345678. Ook belangrijk om te weten, wat horen mensen die jou proberen te bellen?  

Hi ​@Alex van KPN ,

Bedankt voor het antwoord.

Ik ben verbonden met SoftBank, maar bellen of gebeld worden lukt er niet mee (wel sms versturen/ontvangen). Als ik probeer te registeren bij het netwerk KDDI of Rakuten krijg ik de melding ‘Kan niet verbinden, probeer het later opnieuw’

Uit en aanzetten heb ik geprobeerd maar veranderd helaas niets.

Ja, ik heb de landcode bij het nummer staan dat ik probeer te bellen (ook de persoon die mij probeert te bellen). De persoon die mij belt hoort eerst niets en krijgt dan een geautomatiseerd bericht, volgens mij de voicemail.

Verder heb ik de prepaid KPN app geïnstalleerd op mijn Adroid toestel en daar zie ik, als ik op mijn tegoed klik, het volgende: Je tegoed is te gebruiken in de hele EU, Andorra en Zwitserland’

Kan het zijn dat mijn prepaid account niet actief is buiten Europa? Kan dat gefixt worden? Waar kan ik heen bellen, mailen, chatten met een medewerker van KPN om dit te bespreken voor mijn nummer?

Kan het zijn dat mijn prepaid account niet actief is buiten Europa? Kan dat gefixt worden? Waar kan ik heen bellen, mailen, chatten met een medewerker van KPN om dit te bespreken voor mijn nummer?

Dat zou niet mogen. Heb je ook geprobeerd om de netwerkinstellingen te resetten? 

• Op eeniPhone doe dit zo: Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
  • Op Android doe je dit zo: Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen. Het kan zijn dat dit er net iets anders eruitziet.

Hi ​@Tom_62, welkom bij ons. 

...

Wat bellen betreft, heb je wel een landcode bij het nummer? Bijvoorbeeld voor een Nederlands nummer is dat +31, ziet er zo uit: 0031612345678. Ook belangrijk om te weten, wat horen mensen die jou proberen te bellen?  

Volgens

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes

is de internationale toegangscode vanaf een Japans telefoonnetwerk 010, niet 00.

Hi ​@Alex van KPN ,

...

Ja, ik heb de landcode bij het nummer staan dat ik probeer te bellen (ook de persoon die mij probeert te bellen). De persoon die mij belt hoort eerst niets en krijgt dan een geautomatiseerd bericht, volgens mij de voicemail.

Verder heb ik de prepaid KPN app geïnstalleerd op mijn Adroid toestel en daar zie ik, als ik op mijn tegoed klik, het volgende: Je tegoed is te gebruiken in de hele EU, Andorra en Zwitserland’

...

Om in Japan (roaming) gebeld te kunnen worden en te kunnen bellen, zal bonusbeltegoed mogelijk niet werken, maar ik neem aan dat er genoeg gewoon beltegoed is.

Dankjewel voor deze toevoegingen Pieter! 

Reageer