Afgelopen week ben ik in Zuid-Afrika aangekomen en heb netjes een sms ontvangen met de tarieven voor het buitenland. Daarna is de activiteit gestopt en kan ik wel naar buiten bellen, maar niets meer ontvangen (geen telefoontjes en sms’jes). Dit is echter wel ontzettend belangrijk omdat hier al mijn verificatie sms’jes op binnen komen. Wat nu?!
Ik denk graag met je mee, ​
Op basis van jouw bericht kan ik in ieder geval een aantal dingen uitsluiten:
- Jouw prepaid simkaart is nog actief en het beltegoed is nog geldig. Je kunt namelijk wel zelf bellen.
- Je hebt nog voldoende beltegoed. Anders zou je niet kunnen bellen.
Wat ik me wel afvraag: bellen en sms’en anderen jou wel op +316(jouwnummer) of 00316(jouwnummer)? Alleen 06(jouwnummer) is niet voldoende, omdat je in het buitenland zit.
Heb je ook al handmatig een andere provider geselecteerd om te kijken of dit voor verbetering zorgt?
Wat ik me wel afvraag: bellen en sms’en anderen jou wel op +316(jouwnummer) of 00316(jouwnummer)? Alleen 06(jouwnummer) is niet voldoende, omdat je in het buitenland zit.
Één kanttekening, het gaat er hierbij niet om of jij in het buitenland bent, maar of die ander in het buitenland is. Ook als de beller in het buitenland is en jij zelf in Nederland bent zal de beller +316... of 00316… moeten bellen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.