Skip to main content
Beantwoord

Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden

  • 19 June 2024
  • 8 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik heb een prepaid KPN en kan niet bellen maar wel gebeld worden.

Ik krijgt de text “is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld geworden.” te horen.

Telefoon is recent opgewaardeert maar wordt heel weinig gebruikt. 

Ook geen sms gehad dat ik moet opwaarderen.

Waar kan dit aan liggen.

Voor de klantenservice , het is niet het telefoonnummer bij dit account maar een tweede nummer.

 

 

Hallo @PeterTh, welkom! Wat gek om te lezen dat je recent hebt opgewaardeerd, maar dat het toch niet werkt! Kan het zijn dat je te laat was met opwaarderen en dat het nummer al volledig uit de lucht was? Je kunt het beste even bellen (met een ander toestel) met de collega's via 0800-0402. Dat kan maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Anders kan het via Facebook of X. Zij kunnen met je meekijken en het verder onderzoeken!


Hoe kom ik met jullie in contact op X ?


Waarschijnlijk heb je hem te lang, 6 maanden, niet gebruikt om zelf (!) te bellen met verbinding. Of sms verzonden. 

Je wordt dan 3 maanden uitgaand afgesloten. Binnen die tijd is het nummer nog te redden. Daarna ben je het definitief kwijt. 

Waardeer 'm op met papieren opwaardeerbon. Dat is het enige wat nog werkt. Verkrijgbaar bij supermarkt, Primera, Bruno, en dergelijke. 

Opwaarderen via de site van kpn werkt in deze situatie niet. Het wordt echter wel gestort. Ook daar kun je weer over beschikken na de papieren opwaardering. 


Maar hij is in april-mei 2x opgewaardeerd via laptop en er is toen voor rond de 40 euro gebeld geworden.

Het sim kaartje is wel overgeplaatst geworden naar een senioren telefoon en daarna weer terug naar mijn telefoon. Ik heb toen alle gegevens verwijderd (oproepen en sms). Kan ik hierbij iets fout gedaan hebben?

Daarna deed hij het niet meer.


Maar waardeer 'm nou eens op met bon.


Oorzaak ontdekt.

SIM kaart is te oud omdat KPN 2G en 3G uitfaseerd en deze kaart was niet geschikt voor 4G.

Mijn kaartje was al 24 jaar in mijn bezit.

Via website van KPN gratis nieuwe simkaart kunnen bestellen.

Iedereen bedankt voor de moeite.

 

Groet Peter.


https://www.kpn.com/service/mobiel/vervang-je-simkaart

 

Deze link gebruikt.


Ha Peter, fijn dat het opgelost is! Ik werd op het verkeerde been gezet, omdat je nog wel kon bellen. Daarom had ik de link niet gelegd met het vervangen van de simkaart, excuses daarvoor! Goed om te lezen dat er een nieuwe simkaart onderweg is. 


Reageer