Skip to main content

Ik woon in het buitenland komende twee jaar en omdat ik mijn Nederlandse nummer wil behouden heb ik een prepaid Sim met dit nummer. Deze prepaid Sim moet ik ongeveer elke maand even heractiveren zodat deze niet geblokkeerd wordt, want dan zou ik mijn NL nummer verliezen. Het probleem is echter dat ik hier in het buitenland ondanks dat ik verbonden ben met het tigo netwerk geen sms’jes kan versturen of ontvangen, en hetzelfde geldt voor bellen of gebeld worden. Ik heb wel bel en sms minuten op mijn prepaid staan, en dus ook netwerkverbinding, dus het is gek dat ik niet kan sms’en, bellen of iets kan ontvangen. Hierdoor ben ik bang dat ik toch niet mijn Sim activeer en ik mijn nummer ga verliezen. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik de komende twee jaar de Sim kan blijven activeren? 

Tigo. Is dat buiten de EU?

Zorg dan dat je minimaal € 25 tegoed hebt. Anders werkt het niet van uit het buitenland.

Een tientje is te weinig; je krijgt dan geen verbinding. En dát is nodig anders is er geen verbruik van het tegoed voor geldig blijven.

Vervolgens is het overigens genoeg om één keer per 5 maanden te bellen (met verbinding!) of te sms’en.


Dankjewel, dat zou het dan zo maar eens kunnen zijn!! Ik ga het meteen proberen, dank voor uw reactie. 


Helaas, ik heb het opgewaardeerd boven 25 euro maar kan nog steeds niet bellen of sms’en.. Heeft u mogelijk nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?:)


Wat vreemd. Opwaarderen lukt dus wel begrijp ik? Geen foutmelding dus?

En je belt en sms't met het landnummer ervoor? Voor een Nederlands nummer dus +316 en dan de rest?

Dan kan is ie vanaf nu in ieder geval weer 6 maanden geldig. 

Zet verder even je naam en ook het 06 nummer in het profiel. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Da  kan de kpn factuur moderator die hier nog komt eventueel de status checken. 


Hi @Marjolein1996 en welkom op het forum! 

Je profiel is nog leeg, maar ik ben ook benieuwd of je de aansluiting wel eens in de 6 maanden gebruikt hebt. Heb je ook geen SMS bericht ontvangen over dat de prepaid aansluiting inactief wordt? 
We waarschuwen namelijk wel dat we dit doen als de aansluiting niet gebruikt wordt, dus ik ben benieuwd!