Skip to main content
Antwoord

Ik ontvang geen sms verificatie meer en betaalde tegoed is nog niet bijgeschreven

• March 10, 2025
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo,

Ik ontvang sinds enige tijd geen sms verificatie meer.

Ik woon buiten de EU.

Nu heb ik net voor de zekerheid opgewaardeerd.

Er is geld afgeschreven van mijn rekening maar er is geen saldo bijgeschreven.

Graag je advies.

Alvast bedankt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ah, dan heb je tweestapsverificatie aan staan voor de Prepaid app. Dan wordt inloggen niets als je geen SMS ontvangt. En duidelijk wat je dan bedoeld met SMS verificatie. 

Ik heb verder je Prepaid aansluiting erbij gepakt en deze is nog wel actief met de simkaart die je hebt doorgegeven. Dus daar kan ik nog niets vreemds in ontdekken. Wel zie ik waar de 4 euro is heengegaan en daarvoor heb je een 60 Bel/SMS bundel voor binnen de EU aangeschaft. Ik denk niet dat je daar veel aan hebt, nu je woonachtig bent buiten de EU 😅 Verder heb je geen saldotegoed wat je kunt verbruiken, dus het is niet raar dat je geen SMS kunt versturen. Wel zou je (gratis) SMS moeten kunnen ontvangen. 

Je bent nu in het buitenland natuurlijk. dus het probleem wat je ervaart kan ook liggen aan de provider waarmee je bent verbonden. Zou je eens handmatig kunnen zoeken naar andere providers en ze allen eens langs kunnen gaan? Dan ben ik benieuwd of je dan wel een SMS kunt ontvangen. En heb je een iPhone of Samsung toestel? Dan kan het geen kwaad om eens de netwerkinstellingen te resetten in je toestel. Voor iOS kun je hier vinden hoe je dat doet en voor Samsung hier. 

Via deze pagina kun je trouwens je saldotegoed meteen opwaarderen. Voor buiten de EU hebben we helaas geen Prepaidbundels beschiklbaar waarmee je bellen of SMS’en wat goedkoper kunt maken. Op deze pagina kun je vinden wat de tarieven zijn voor het land waar jij je bevindt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Zet uw KPN Prepaid telefoonnummer en simkaartnummer in een PRIVÉ veld van uw forumprofiel op

https://community.kpn.com/settings/profile ,

zodat een forum moderator kan kijken hoe het met uw beltegoed staat.

Zorg in ieder geval dat er geen dataverkeer via uw KPN Prepaid simkaart kan lopen, anders wordt uw beltegoed direct leeggezogen.

Verder: hoe oud is uw simkaart? Vorig jaar (2024) heeft KPN vele technisch verouderde simkaarten geblokkeerd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@CS13. Welkom op de KPN Community! 

Wat bedoel je precies met dat je geen SMS verificatie meer ontvangt? Kun je zelf nog wel uitbellen of een SMS versturen? 

En hoe heb je gecontroleerd of er geen saldo is bijgeschreven? Heb je toegang tot de KPN Prepaid app? Daar kun je gewoonlijk alles controleren wat betreft je Prepaid aansluiting. 

En ik begrijp dat bellen met onze klantenservice wat lastig is vanuit de locatie waar je je nu bevindt. Dus als je je de instructies van ​@Pieter van Ieperen opvolgt hierboven, kan ik in ieder geval aan onze kant bekijken hoe alles ervoor staat. 

Ik hoor het graag als dat gelukt is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2025

Beide, dank voor jullie reactie.

Ik heb mijn gegeven toegevoegd, zoals Pieter heeft geadviseerd. Ik hoop dat dat goed en via de beveiligde weg is binnengekomen.

Het is overigens een simkaart van Telfort en vermoedelijk wel al een paar jaar oud.

De KPN prepaid app kom ik ook niet meer in, omdat ik ook die benodigde code niet via sms ontvang.

Volgens de MijnKPN app is er iniedergeval geen tegoed bijgeschreven, maar is er wel 4 euro van mijn bankrekening afgeschreven.

Ik kan ook zelf geen sms versturen en een test sms verstuurd via een andere telefoon komt ook niet binnen. 

Met de sms verificatie bedoelde ik dat als ik wil inloggen bij mijn bank of zoals in de KPN prepaid app er een controle sms wordt verstuurd met een code die je nodig hebt om verder te kunnen inloggen.  Dit is een verificatiestap die ik niet kan omzeilen of uitzetten. Helaas.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Ah, dan heb je tweestapsverificatie aan staan voor de Prepaid app. Dan wordt inloggen niets als je geen SMS ontvangt. En duidelijk wat je dan bedoeld met SMS verificatie. 

Ik heb verder je Prepaid aansluiting erbij gepakt en deze is nog wel actief met de simkaart die je hebt doorgegeven. Dus daar kan ik nog niets vreemds in ontdekken. Wel zie ik waar de 4 euro is heengegaan en daarvoor heb je een 60 Bel/SMS bundel voor binnen de EU aangeschaft. Ik denk niet dat je daar veel aan hebt, nu je woonachtig bent buiten de EU 😅 Verder heb je geen saldotegoed wat je kunt verbruiken, dus het is niet raar dat je geen SMS kunt versturen. Wel zou je (gratis) SMS moeten kunnen ontvangen. 

Je bent nu in het buitenland natuurlijk. dus het probleem wat je ervaart kan ook liggen aan de provider waarmee je bent verbonden. Zou je eens handmatig kunnen zoeken naar andere providers en ze allen eens langs kunnen gaan? Dan ben ik benieuwd of je dan wel een SMS kunt ontvangen. En heb je een iPhone of Samsung toestel? Dan kan het geen kwaad om eens de netwerkinstellingen te resetten in je toestel. Voor iOS kun je hier vinden hoe je dat doet en voor Samsung hier. 

Via deze pagina kun je trouwens je saldotegoed meteen opwaarderen. Voor buiten de EU hebben we helaas geen Prepaidbundels beschiklbaar waarmee je bellen of SMS’en wat goedkoper kunt maken. Op deze pagina kun je vinden wat de tarieven zijn voor het land waar jij je bevindt.Â