Skip to main content

Ruim twee maanden geleden wilde ik (als net nieuwe klant) de Alles-in-1 Basis bundel opwaarderen via de prepaid app. Aan het eind van dit proces zag ik tot mijn verbazing dat ik in plaats daarvan de Zorgeloos online bundel had aangeschaft. Ik er toen van uit dat ik zelf per ongeluk de verkeerde bundel had geselecteerd en heb ik maar geaccepteerd dat ik het die maand moest doen met ontzettend langzaam dataverkeer. 

Nu ruim een week geleden wilde ik echter weer de Alles-in-1 Basis bundel opwaarderen via de prepaid app. Om zeker te weten niet dezelfde fout te maken als twee maanden eerder heb ik bij elke stap dubbel gecheckt of ik wel de goede bundel had geselecteerd. Toen ik in de laatste stap op “verder” drukte (na eerst nog eens goed gecheckt te hebben of de juiste bundel was geselecteerd) bleek weer de Zorgeloos Online bundel te zijn geactiveerd in plaats van de Alles-in-1 Basis bundel en was ook het bedrag hiervoor (3 euro meer dan voor Alles-in-1 Basis) afgeschreven van mijn beltegoed. 

 

Omdat ik nu voor de tweede keer opgescheept zat met een bundel die ik niet wilde hebben (3 euro duurder en onwijs langzaam internet) heb ik vorige week contact opgenomen via de KPN chat. Ik kreeg toen een medewerker die aangaf dat de 3 euro weer zou worden bijgeschreven bij mijn beltegoed en dat ze mijn bundel over zou zetten, maar dat dit 24 uur kon duren. De 3 euro is inderdaad bijgeschreven, maar ruim 24 uur later was mijn bundel nog steeds niet omgezet. Ik heb toen weer contact opgenomen met een medewerker via de KPN chat. Deze gaf aan dat ook hij de bundel over zou zetten naar de Alles-in-1 Basis bundel en dat dit weer 24 uur kon duren. Inmiddels een aantal dagen verder, is de bundel nog steeds niet omgezet en moet ik het nog steeds doen met onwijs langzaam dataverkeer, wat af en toe leidt tot flink wat frustratie. 

Vandaar dat ik de volgende twee verzoeken heb: 

  1. Kan mijn bundel alsnog worden omgezet in de bundel die ik had geselecteerd in het bestelproces, namelijk de Alles-in-1 Basis bundel?
  2. Kan de fout in de KPN Prepaid app worden opgelost zodat ik voortaan gewoon probleemloos de juiste bundel kan bestellen via deze app?

Welkom op het forum @onbereikbare nadia . :slight_smile:

Ach, dat is vervelend. Ik moest er even op googlen (het staat stom genoeg nergens in de site) en heb het op dit forum gevonden. De Zorgeloos online bundel kun je stopzetten met *142*009#. Dit moet je 'bellen’ zeg maar.

Mijn voorkeur voor gebruik v.d. bundels zijn de sms codes.

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

De klantenservice zou deze bundel ook uit moeten kunnen zetten.

Tel 1200 danwel 0800-0402


@PeterG bedankt voor de tips!

Ik hoop eigenlijk dat een medewerker van KPN nog kan zorgen dat mijn huidige bundel wordt omgezet, want ik ik heb al betaald en ik wil gewoon het liefst vandaag nog gebruik kunnen maken van de bundel die ik had geselecteerd.   

Daarnaast is het zowel voor mijzelf als andere prepaid KPN gebruikers fijn als in de toekomst het bestellen van bundels via prepaid app gewoon naar behoren functioneert.


Hoi @onbereikbare nadia, welkom. 

@PeterG heeft gelijk, je kan het beste even bellen. Een medewerker van de klantenservice kan jou beter één op één helpen. Ik kan geen beloftes doen maar het zou netjes zijn als ze de bundels om zouden draaien. 

Welkom op het forum @onbereikbare nadia . :slight_smile:

Ach, dat is vervelend. Ik moest er even op googlen (het staat stom genoeg nergens in de site) en heb het op dit forum gevonden. De Zorgeloos online bundel kun je stopzetten met *142*009#. Dit moet je 'bellen’ zeg maar.

Mijn voorkeur voor gebruik v.d. bundels zijn de sms codes.

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

De klantenservice zou deze bundel ook uit moeten kunnen zetten.

Tel 1200 danwel 0800-0402

 


@Hanna_ ik had oorspronkelijk contact opgenomen via de chat (2x zelfs) inderdaad met de gedachte dat ik dat het dan snel via één op één contact geregeld kon worden. Echter bleek dit dus 2 keer onsuccesvol en heb ik inmiddels al voor de derde keer hetzelfde verhaal gedaan. 

Ik heb vervolgens bewust gekozen voor het forum omdat ik voor een eerder probleem  (zie 

) wel telefonisch contact had opgenomen met KPN en dit zorgde er toen vooral in dat ik meerdere keren naar de klantenservice heb moeten bellen, elke keer iemand anders te spreken kreeg (aan wie ik opnieuw alles uit moest leggen) en dat het zeer onduidelijk was of en wie er actie aan het ondernemen was om me te helpen. 

Ik zal morgen of maandag toch maar weer een poging doen via de telefoonlijn, maar ik vind het teleurstellend dat ik niet via het forum verder geholpen kan worden door een KPN medewerker, zeker gezien mijn eerdere pogingen (via chat) om het probleem via één op één contact op te lossen. 


@Hanna_ Ik heb nu net drie keer gebeld met de KPN telefoonlijn.

De eerste keer werd terwijl ik mijn verhaal deed de verbinding verbroken.

De tweede keer sprak ik een medewerker die mijn probleem leek te begrijpen en serieus te nemen. Hij zette mij in de wacht zodat hij ondertussen kon checken wat hij kon doen. Op een gegeven moment hield de wachtmuziek plotseling op en was er stilte aan de lijn. Na drie minuten stilte, waarin ik meerdere keren in de telefoon heb laten weten dat ik er nog wel was maar dat ik alleen stilte hoorde, kreeg ik te horen dat het nummer dat ik belde op dit moment niet bereikt kon worden en dat de verbinding zou worden verbroken. 

De derde keer kon ik het gesprek wel afmaken. De medewerker gaf aan dat ze een melding zou doen over de fout in de Prepaid app en dat ik hierover binnen 5 werkdagen terugkoppeling zou moeten krijgen. Ze wist niet zo goed hoe ze me kon helpen met het feit dat ik nu voor deze maand nog steeds aan een de veel langzamere bundel vastzit. @Hanna_ Kunt u mij in contact brengen met een KPN medewerker die mij hier mogelijk wel mee kan helpen? Want zoals hierboven te lezen valt, bleek bellen met de KPN lijn ook niet geheel succesvol


Hoi @onbereikbare nadia,

Dan gaan we het samen oplossen! Ik heb de terug-kerende trage bundel uitgezet. Zou jij via de app de Alles-in-één bundel aan willen zetten? Ik ben benieuwd of dit weer fout gaat. 


Ik zou de belcodes gebruiken en niet de app. Maar wie ben ik?

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

N.B. Voor internet is prepaid wel poepduur zeg.


@Hanna_ Bedankt voor je reactie! Als ik in de prepaid app kijk staat de trage bundel nog steeds geactiveerd. Ook als ik op data iets probeer te doen kost dit nog steeds erg veel tijd. Ik denk dat er bij KPN iets fout gaat als medewerkers de bundel proberen om te zetten of stop te zetten, want er zijn dus al twee medewerkers die dit ook onsuccesvol geprobeerd hebben.


@PeterG Erg goede tip van de belcodes! Deze mogelijkheid was mij eerder nog niet opgevallen!


Hoi @onbereikbare nadia

Wat lastig, ik denk dat ik jouw cases aan collega's ga voorleggen, want dit hoort natuurlijk niet. Je hoort zo snel mogelijk van me!

 


Hoi @onbereikbare nadia

Ik heb jouw probleem voorgelegd en het blijkt dat we de trage bundel niet uit kunnen zetten. Vreemd, in het systeem lijkt het wel te kunnen, maar uiteindelijk zal deze wijziging niet worden doorgevoerd. Daarom lukt het mij en mijn collega's dus niet. De bundel loopt op 30/09 af. Nu mag dit natuurlijk niet weer gebeuren, ik ga kijken of ik jouw problemen met de app kan doorgeven en laten oplossen. 


@Hanna_ Bedankt voor je reactie. Dit is een verhelderend antwoord. Erg jammer en vervelend dat KPN geen mogelijkheid bied om een probleem, dat veroorzaakt is door een fout in de KPN Prepaid app, op te lossen. Aangezien dit het tweede probleem is dat met KPN Prepaid heb (zie

 voor de eerste), in de nauwelijks drie maanden dat ik bij KPN zit, ga ik eens serieus nadenken of ik wel klant wil blijven bij KPN. Dat er een keer een foutje wordt gemaakt kan natuurlijk altijd, maar hoeveelheid telefoontjes en berichtjes die nodig zijn om een antwoord te krijgen zijn tijd en energie rovend. Voor beiden problemen heb ik een verschillende KPN medewerkers gesproken en bij ruim de helft ben ik, soms tegen beloftes in, niet verder geholpen. Er is dan ook geen manier om zelf weer in contact te komen met de medewerker die je als eerste sprak, waardoor je constant opnieuw de situatie uit moet leggen. 
En ja, er zijn zeker ook een paar fantastisch behulpzame medewerkers geweest die zich wel goed en behulpzaam opstellen en hun best doen je zo goed mogelijk verder te helpen (zoals @Hanna_  die ondanks dat ze geen oplossing kon bieden wel bleef reageren op mijn berichten) maar het is uitermate teleurstellend dat ze zo zeldzaam lijken te zijn.

 


Hallo @onbereikbare nadia

Ik snap je volledig, het is natuurlijk heel vervelend dat het niet goed werkt. Het lijkt erop dat de bundel maandelijks werd verlengt, waardoor het niet mogelijk is om andere bundels aan te vragen. Als het goed is, is de automatische verlenging uit gezet en moet het volgende maand lukken om de juiste bundel te bestellen.


@Hanna_ goed om te weten, bedankt voor de hulp!