Skip to main content

twee keer opgewaardeert beide keren beltegoed verdwenen in 3 dagen na laatste keer opwaarderen 10 euro in totaal 20,00 euro mogelijk op andere phone smartphone ook 10 of twintig euro enkele keer gebelt niet langer dan 3 minuten

En wel gebruik gemaakt van internet, dat kost namelijk ook geld


Lekker duidelijk verhaal, wat moeten we hiermee??


ik heb kpn thuis internet daar maak ik gebruk van iik koop geen apps en neem geen betaalde apps ik heb wifi in huis mijn gsm beltegoed is verdwenen


Hallo @frenzzie ,

En toch heb je gebruik gemaakt van mobiel internet.

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet het dan uit.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/


Zet op een prepaid telefoon altijd de "Mobiele data" uit.

 


heb bij mobiele data het tab blad van email sync of data transfer moeten bellen met *149

# en het uit moeten schakelen van lokale data transfer hij doet anders ongevraagd email bellen die worden opgestuurd ook al heb je wifi in huis dan wel ontvangst van email buitenshuis ik bel nu voor 7 euro per 31 dagen in die bundel


maar volgens mij kan dat nooit zovelel en zo lang aan emails zijn


Heb je nu "mobiele data" al uitgezet op jouw prepaid telefoon?

Want dat is het enige wat je hoeft te doen om kosten voor data te vermijden.


ja maar dat is niet het enige wat uit moet dat stond volgens mij uit het lokale data moest uit geschakeld worden dat is sync tussen apparaten


Je zult geen kosten krijgen voor data als "mobiele data" uitstaat, dat is voldoende.


als je lokale data inschakeld voor transfer tussen apparaten schakeld hij mobiele data in!!!!


als je lokale data inschakeld voor transfer tussen apparaten schakeld hij mobiele data in!!!!

Wat bedoel je met "lokale data"?

Welke instelling schakel je dan in?

Plaats anders eens een screenshot.