Skip to main content

Hoi KPN, bij mij dochter gebeurt het ook hetzelfde. Beltegoed was opgezet op 23 november. Zij zheeft zelf alleen 1 data budel gekocht. Toen zij vandaag keek in haar tegoed, omdat de data bundel op was. Deze was ineens op, terwijl zij zelf bijna nooit belt. Zij heeft ook iPhone, slimme netwerkwissel staat uit bij haar. Dat had ik zelfs voor haar gedaan, omdat in oktober ook zo was, beltegoed was toen ook ineens op. Hoe kan het dan? Groet, L. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Lan! Ik help je graag te zien waarom het beltegoed is verdwenen. Op deze pagina van Apple over dataverbruik staat hoe je kan zien hoeveel data er is verbruikt. Wil je kijken of dat datagebruik overeenkomt met hoeveel er in de bundel zat?


Hoi Bram ik zie bij haar bij mobiel data, bij huidige periode staat 29,6GB en bij roaming in huidige periode 2,8GB. Zij had destijd een 1GB bundel gekocht. Toen haar beltegoed op was, ging ik inderdaad ook kijken hoe het komt, dus ben ik nu ook aan het uitproberen, bij de apps zijn alle datagebruik uitgeschakelt. Ik ga nu nog geen beltegoed halen. Wifi is toch overall. En als wij weg gaan, kopen we data bundel. Maar dit is echt stom, door dit is zij inmiddel al 3x beltegoed kwijt geraakt, zonder dat zij ga bellen. Maar kan je ook zien bij haar waar het doorkomt? Als ik jou haar nummer geef? 


@Lan als je het nummer invult in je profiel dan kan ik het voor je nakijken. Wil je daarnaast nog wel de juiste gegevens registreren in de KPN Prepaid app? Of laten weten op welke datum voor het laatst is opgewaardeerd. En hoe groot het bedrag was? 


Hoi Bram, ik heb de nunmer vannmijn dochter ingevuled bij deze profiel. Op 23 november is €10 beltegoed en €1,99 databundel gekocht.

Groet, Lan


@Lan het beltegoed is opgegaan aan datagebruik op 10 december rond 11 uur 's ochtends. Er heeft dus toch iets op het toestel data gebruikt. Het gaat om ongeveer 230MB. Misschien dat het toestel een update heeft gedaan?


Hoi Bram, bedankt voor het uitzoeken. iPhone is too smart. We weten nu wat we moeten doen in het toekomst. Groet, Lan


Hoi Bram, vandaag is dr beltegoed weer ineens op van mijn dochter, vlak dat de normale databundel op raakt. (€1,99 1 Gb databundel). Zal je nog eens kunnen kijken wat er aannde hand is? Ik hen alles gecheckt bij haar, alles staat uit! 


Ik zie regelmatig dataverbruik. Is de 13e opgegaan. 

Datagebruik is natuurlijk niet heel gek. Ik denk dat ze beter kan kijken naar waar de data aan op gaat. Dat kun je terugvinden in het toestel. 


Beste Bart, dat klopt, 13e. Zij heeft iets aan gezet, om puur te kijken of haar beltegoed niet op gaat. Kan het zijn omdat zij paar app heeft aangezet voor data roaming om te testen, omdat haar databundel bijna op was (1Gb bundel) en daarna overschakelt naar beltegoed? Maar 10 euro is veel! Kan toch niet zo snel op zijn voor die paar apps? Voor 13e heeft zij die 1Gb bundel om te gebruiken. 


Je kan op het toestel zelf bekijken waar haar data aan op gaat. Als je dit wilt zien ga je naar Instellingen, Mobiel netwerk of Instellingen, Mobiele data.

Bron