Skip to main content

Wanneer ik mijn telefoon aanzet zie ik dat er meteen een heleboel SMS berichten in rekening worden gebracht terwijl ik niets verstuur. Ik heb een prepaid, en het zijn ongeveer 3-4 berichten per minuut en soms wel 15 berichten. Het nummer dat erbij staat is 312051. Ik bel niet zo vaak, dus verbruik weinig prepaid tegoed. Toevallig keek ik vandaag en toen zag ik dat er veel tegoed was verbruikt.

Weet niet wanneer dit begonnen is, want kan niet zo heel ver terugkijken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Hallo @Peter2204 

 

Dat klinkt als een sms dienst, je kunt op Payinfo.nl inloggen en kijken of er daar iets over deze sms'jes te vinden is.
Als het een sms dienst is kan je het daar ook gelijk blokkeren, je kan dat gelijk ook voor alle sms diensten blokkeren zodat er in de toekomst voor zoiets niet weer kosten in rekening gebracht kunnen worden.

Kan je via payinfo die dienst i.d.d. vinden na het inloggen?


Dank @GeSp 

 

Helaas, als ik kijk Payinfo.nl dan staat er dat er geen transacties zijn de afgelopen 3 maanden 🤔. Maar ik ben verder gaan denken, en ik vermoed dat het te maken heeft met mijn voicemail. Omdat er een optie toe was gevoegd op mijn telefoon na een update heb ik gekeken wat dat precies was. Voicemail heb ik uitgezet, en ik zie geen sms kosten meer. Wellicht dat het een sms nummer van Nokia is dat gaat zoeken naar voicemail berichten op het moment dat je de telefoon aan zet.

 

Bedankt voor het meedenken. 👍