Skip to main content

Hoi! 
Ik herken me in het verhaal wat hier geschetst wordt. Ik ben inmiddels ook voor acht maanden aan het reizen en kom nog niet terug. Heb ook mijn abonnement naar prepaid over gezet en kan mijn nummer ook neit gebruiken. Ik kan niet bellen of smsen en ook niet gebeld of gesmsd worden. 

Ik zit op dit moment in VS, Californie en zal over een paar weken naar Mexico gaan. Het automatisch gekozen netwerk is AT&T en ik denk dat hier wel een contract mee is(?), daar ze zelfs overwogen hebben KPN over te nemen voglens Google. Ook heb ik Verizon geprobeerd, maar ook helaas tevergeefs. 
Niet alleen wil ik mijn nummer behouden voor noodgevallen, ook wil ikhet behouden voor wanneer ik ooit weer terug kom. Echter, via het internet ergens gelezen dat mijn nummer zal vervallen als ikhet niet zo nu en dan gebruik. Dus vooral dat is mijn reden om zo nu en dan uit te zoeken of mijn nummer het nog steeds doet. 

Helaas heb ik hier geen andere niet geblokkeerde telefoon om het mee te proberen. Dus ik vraag me af wat ik kan doen om mijn nummer toch werkende te krijgen en vooral ervoor te zorgen dat mijn telefoonnummer niet ineens plotseling verloren gaat.

Alvast bedankt! 

 

Admin: afgesplitst van een oud topic.

Beste @Lau333, welkom! Wat rot dat het niet wil! Je kunt je nummer ook behouden door op te waarderen. Iemand in Nederland kan een opwaardeerkaart voor je kopen en de gegevens met je delen. Idealiter wil je gewoon dat de simkaart werkt natuurlijk. In wat voor toestel zit de simkaart? Heb je de mogelijkheid om een ander toestel te proberen? Heb jij zowel 2G als 4G aanstaan op het toestel? Je weet zeker dat het nummer nog wel actief is? Wil je het 06-nummer in je profiel zetten?