Skip to main content

Ik heb op 31-08-24 het tegoed opgewaardeerd met 20 euro en daarna een internetbundel van 22 euro geactiveerd. Op telefoon werd aangegeven 0 saldo. Daarna nog eens 10 euro en daarna nog een keer 30 euro opgewaardeerd. Saldo weer 0. Hebben toen tijdens de vakantie de telefoon van mijn man gebruikt en daar hetzelfde mee gedaan en dat werkte prima.

Vriendelijke groet JMDoo

Hallo @JMDoo ,

Gaat het om een heel oud simkaartje? Misschien val je onder deze groep klanten: 


Het bericht is dan voor jou te laat, want het is inmiddels 1 oktober 2024.

Door aanpassingen in het mobiele 2G netwerk werken oude simkaarten vanaf 1 oktober 2024 in het geheel niet meer. Indien je niet op korte termijn in actie komt, vervalt met ingang van die datum het mobiele nummer en het beltegoed. Je kunt dit zelf regelen via www.kpn.com/vervangjesimkaart of in een KPN winkel.

Let op
Indien het mobiele nummer en het resterende beltegoed is komen te vervallen, zijn deze na die tijd niet meer terug te halen!


Het is geen oud simkaartje


Bij verbruik staat o.a. E 30,00 Mobiel Internet binnen Aantal 200,01 MB.

E 26,24 Mobiel Internet binnen Aantal 174,93 MB enz.

Lijkt me nogal duur.

 


OK @JMDoo ,

Dat verandert de zaak. Dan is het gebruik opgegaan aan mobiel internet. Misschien wel aan updates of filmpjes. Daar kun je wat aan doen.  

 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 


Noordzee, bedankt voor het antwoord. Ik ben er alleen niet achter waarom de internetbundel van 5GB (E 22,--) niet heeft gewerkt en terug te vinden was in de app, terwijl het bedrag wel is afgeschreven van het tegoed. Daardoor zijn al die kosten ontstaan.


Hoi @JMDoo, als het bedrag daadwerkelijk is afgeschreven hoorde die bundel wél te werken. Je weet ook zeker dat je die bundel niet al op hebt gemaakt? Als dat zo is adviseer ik je om even met ons te bellen, want dan gaat er toch iets mis. Dan kan iemand specifiek bij jouw nummer kijken. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 


Alex, bedankt voor je reactie. Ik heb naar aanleiding van een chat contact gehad met een van de medewerkers, die mij terug belde. Daardoor is me het een en ander duidelijk geworden.
31-08-24 saldo verhoogd met E 20,-- en daardoor  E40,-- tegoed. Daarna de bundel ingesteld. Op 04-09-24 kreeg ik een sms bericht dat er nog minder dan 1 euro op stond. Waarschijnlijk is het instellen van de 5GB van 22 euro niet gelukt, maar daar had ik geen weet van. De medewerker gaf aan om naar het sms bericht te kijken ter bevestiging van de bundel. Dat heb ik niet kunnen vinden terwijl dat wel het geval was op mijn eigen telefoon. Daarmee heb ik die bundel de gehele maand kunnen gebruiken.
Vervolgens heb ik op 04-09-24 16.41u nog eens het saldo met 30 euro verhoogd, maar om 19.10u kreeg ik een sms dat er weer minder dan 1 euro opstond. Toen hebben we de telefoon van mijn vrouw niet meer gebruikt, want we snapten er niets meer van.

 

 


@JMDoo 

Zorg dat automatische updates uitgeschakeld staan. 

En zet alleen de optie mobiel internet aan als je het wilt gebruiken. 

En heb je dit al ingesteld?: 

 

OK @JMDoo ,

Dat verandert de zaak. Dan is het gebruik opgegaan aan mobiel internet. Misschien wel aan updates of filmpjes. Daar kun je wat aan doen.  

 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

 


Dat is nu ingesteld door uw tip


Reageer