Skip to main content

Afgelopen week kwam ik via de prepaid app er achter dat op een van mijn prepaid toestellen internetkosten waren afgeschreven geen schokkend bedrag maar toch. mijn internet staat uit geen enkele app staat open om toch gebruik te maken van internet ook de verbruiksmeter welke standaard staat ingesteld op een melding bij internetgebruik boven de 2 mb geeft in de status 0 mb internet gebruikt.

Eens gebeld met klantenservice de jongeman welke mij te woord stond moest het navragen hij wist het niet na een paar minuten kwam hij met de oplossing ik zou op internet hebben gezeten hem verteld dat gezien de instellingen en meldingen dat voor 200 % onmogelijk kon zijn daarnaast de afboekingen op 3 achtereenvolgende dagen exact gelijk om 13.51 uur is gebeurd dat wat op zich al vreemd is bleef hij volhouden dat het mijn eigen schuld is en KPN NOOIT FOUTEN MAAKT in zijn facturatie. ook vroeg hij wat ik nu eigenlijk wel wilde ik heb hem verzocht dit uit te zoeken zodat het niet meer voor kon komen het kleine bedrag wat af is geschreven wil ik niet eens terug maar verwacht een klantvriendelijke antwoord! deze jongeman begon nog net niet te schelden en toen ik naar zijn chef vroeg was het hek helemaal van de dam en werd hij redelijk onbeschoft en brutaal en als ik mijn KPN zaken wilde opzeggen dan was het geen probleem dat kon hij direct voor mij regelen! dat dus wel .

Ik vond dit gesprek niet erg klantvriendelijk en kennelijk maakt het KPN niets uit of je nu klant bent of niet.

 

Wat gebruik ik van KPN thuis internet, bellen enz al meer als 39 jaar, 5 mobile abonnementen en 2 prepaid toestellen.

Gert K.

Of je apps open hebt staan of niet maakt niet uit, een smartphone kan dan nog steeds wel degelijk op de achtergrond data versturen.

Het beste is om dat de voorkomen, via de instellingen van je telefoon 'mobiele gegevens’ uit te schakelen, dat voorkomt vrijwel zeker dat er kosten gemaakt worden voor internet.

Toch kan er dan soms, en zeker via bepaalde smartphone alsnog wat internet doorglippen, maar dat zijn dan echt minimie bedrag van af en toe een paar cent.

Overigens, als je sowieso geen gebruik wilt maken van mobiel internet via de prepaid simkaarten, dan kan een moderator internet voor je uitschakelen, dan worden er sowieso geen enkele kosten meer gemaakt.

Mischien dat dan een oplossing voor je is!


Overigens, als je sowieso geen gebruik wilt maken van mobiel internet via de prepaid simkaarten, dan kan een moderator internet voor je uitschakelen, dan worden er sowieso geen enkele kosten meer gemaakt.

 

Kijk dit is een antwoord en nog vriendelijk ook de jongeman van klantenservice had dit ook kunnen bedenken maar ja deze heeft kennelijk niet voldoende kennis of een wel heel slechte dag gehad voor mij nog geen excuus om zo brutaal te zijn!

 

Gert K.


Hi @Gert Klijnhout, wat jammer dat je zo'n naar gesprek hebt gehad met 1 van mijn collega's, excuus hiervoor!

Het kan uiteraard voorkomen dat je niet alles weet, maar dan hoor je alsnog beleefd te blijven en dat is hier niet gebeurd, niet zo netjes :slight_frown:

Zou je het mobiele nummer én het simkaartnummer waar het om gaat, in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee!


Hi @Gert Klijnhout, wat jammer dat je zo'n naar gesprek hebt gehad met 1 van mijn collega's, excuus hiervoor!

Het kan uiteraard voorkomen dat je niet alles weet, maar dan hoor je alsnog beleefd te blijven en dat is hier niet gebeurd, niet zo netjes :slight_frown:

Zou je het mobiele nummer én het simkaartnummer waar het om gaat, in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee!

Het nummer staat er in


Top! Zou je ook het simkaartnummer nog willen noteren? Die heb ik ook nodig om alles te kunnen bekijken in de systemen :slight_smile:


Top! Zou je ook het simkaartnummer nog willen noteren? Die heb ik ook nodig om alles te kunnen bekijken in de systemen :slight_smile:

Staat er ook bij.


Bedankt @Gert Klijnhout!

Ik zie dat er inderdaad met regelmaat en héél klein beetje data wordt verbruikt. Waar dat aan op gaat, kunnen en mogen wij niet inzien in verband met privacywetgeving, op dat vlak kan ik je dus niet wijzer maken.

Omdat je helemaal geen data wilt verbruiken met dat nummer, heb ik deze mogelijkheid nu uitgezet :relaxed:


Beste Maja bedankt voor het uitzoeken wel jammer dat er niet is te achterhalen waar dat kleine beetje data naar toe gaat ik zou dit namelijk best graag willen weten en zeker gezien mijn toestel wat instellingen en meldingen betreft een internetverbinding al onmogelijk maakt en de aangeeft dat er 0 mb data is verbruikt.

Ik begrijp dat je nu de instellingen hebt aangepast zodat ik dus nooit meer mobiel kan internetten met dit nummer een beperking voor wat mijn vrije mogelijkheden betreft maar ja voorlopig zo laten staan dan kan ik in de gaten houden of het weer of nog gebeurt.

Toch blijft het vreemd dat er ergens tussen mijn verbinding welke op slot staat en de facturatie is mis gaat.

Nogmaals vriendelijke dank voor de hulp.

Gert K.


Je kunt dit zien in je toestel zelf, daar is bij ‘gegevensverbruik’ zichtbaar waar de data aan op is gegaan. Het zal daadwerkelijk verbruikt zijn, dus je toestel zal dit ook laten zien :slight_smile:


Je kunt dit zien in je toestel zelf, daar is bij ‘gegevensverbruik’ zichtbaar waar de data aan op is gegaan. Het zal daadwerkelijk verbruikt zijn, dus je toestel zal dit ook laten zien :slight_smile:

Dat is nu net het gene wat ik duidelijk probeer te maken dit staat allemaal op 0 mb alleen wifi staat op 7.2 gb


Beste Maja bedankt voor het uitzoeken wel jammer dat er niet is te achterhalen waar dat kleine beetje data naar toe gaat ik zou dit namelijk best graag willen weten en zeker gezien mijn toestel wat instellingen en meldingen betreft een internetverbinding al onmogelijk maakt en de aangeeft dat er 0 mb data is verbruikt.

Ik begrijp dat je nu de instellingen hebt aangepast zodat ik dus nooit meer mobiel kan internetten met dit nummer een beperking voor wat mijn vrije mogelijkheden betreft maar ja voorlopig zo laten staan dan kan ik in de gaten houden of het weer of nog gebeurt.

Toch blijft het vreemd dat er ergens tussen mijn verbinding welke op slot staat en de facturatie is mis gaat.

Nogmaals vriendelijke dank voor de hulp.

Gert K.

Als je via gegevensverbruik even opzoekt wat dat kleine beetje data verbruikt, dan kan je dat blokkeren, dat naast 'Mobiele gegevens’ uit hebben staan, eventueel dat het dan niet meer voorkomt, zonder dat 4G via KPN hoeft te worden uitgeschakeld.

Overigens is het niet zo, dat je helemaal nooit meer kan internetten via 4G, een moderator kan het ook weer zo voor je inschakelen hoor.