Skip to main content

Ik heb een KPN prepaid kaartje met een beltegoed van ongeveer €32,- Met dit kaartje kan ik bellen en gebeld worden SMS berichten ontvangen maar GEEN sms berichten versturen. De prepaid kaart heb ik in diverse toestellen geprobeerd met allemaal het zelfde resultaat, SMS versturen lukt niet. Wie O Wie weet raad?

Hoi @FrankieV! Bedankt voor je vraag op ons Forum. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee of wij niets blokkeren. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hallo Lisa,

De SIM kaart is erg beschadigd en ik heb inmiddels een nieuwe aangevraagd en ontvangen.

Ik moet deze alleen nog activeren en omwissel.

Wordt vervolgd!


Inmiddels heb ik een vervangende nieuwe simkaart van KPN besteld en ontvangen met een brief om deze te activeren.

Via de website KPN.com/simkaartactiveren  heb ik deze na invoeren van telefoonnummer en SIMkaartnummer geactiveerd. Echter de simkaart is nog steeds niet geactiveerd. Ook niet na 2 dagen.

De oude Simkaart werkt nog steeds. 

Een 2e vraag: het betreft een prepaid kaart waar een tegoed op staat. Wat gebeurd er met het tegoed? wordt dit overgezet naar de nieuwe SIM kaart?


Inmiddels heb ik een vervangende nieuwe simkaart van KPN besteld en ontvangen met een brief om deze te activeren.

Via de website KPN.com/simkaartactiveren  heb ik deze na invoeren van telefoonnummer en SIMkaartnummer geactiveerd. Echter de simkaart is nog steeds niet geactiveerd. Ook niet na 2 dagen.

De oude Simkaart werkt nog steeds. 

Een 2e vraag: het betreft een prepaid kaart waar een tegoed op staat. Wat gebeurd er met het tegoed? wordt dit overgezet naar de nieuwe SIM kaart?


Beltegoed word netjes overgezet op de nieuwe simkaart. Wat betreft het niet lukken van het activeren van de simkaart, zal je even moeten wachten op een reactie van een kpn medewerker.


Ik ben iets te ongeduldig geweest. 🙂. Of toch niet. Volgens de site zou het hooguit een uur moeten duren. Gelukkig werkte het na een paar uur zowel mijn nieuwe SIM en was het saldo over gezet.

Dank voor alle respons!


Aah, mooizo FrankieV. We adviseren altijd de nieuwe simkaart tijdens de activatie in het toestel te stoppen en af en toe te herstarten. Als de oude simkaart verbinding blijft maken met het netwerk, duurt het soms langer inderdaad. 
Klaar voor nu! We zien je graag terug in de toekomst :blush: