Skip to main content

Goedemiddag, 

Omdat ik een nieuwe telefoon heb die ook kan internetten moest ik een nieuwe prepaid simkaart, omdat mijn oude minisimkaartje niet in de nieuwe telefoon past (daar moet een nanosim in).

Op mijn oude prepaid kaart staat echter nog wel beltegoed: hoe kan ik dit terug krijgen? 

 

Hallo @CobieM 

Je hebt toch niet een nieuwe prepaid simkaart gekocht? Dan heb je ook een nieuw nummer.

Als je jouw beltegoed én je nummer wilt behouden, moet je een vervangende simkaart aanvragen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htm

De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd.


omdat mijn oude minisimkaartje niet in de nieuwe telefoon past (daar moet een nanosim in).

Die simkaart had je eenvoudig uit de oude sim kunnen drukken, zie voorbeeld:

5g activeren lukt niet, oude simkaart? | KPN Community


Hallo Ruud, 

Aan de telefoon met de helpdesk werd mij gezegd dat ik hiervoor naar de kpn winkel moest omdat dit niet telefonisch kn, en vervolgens werd in de kpn winkel verteld dat het helemaal niet mogelijk is om je nummer mee te nemen als je prepaid heb en een nieuwe simkaart nodig hebt omdat de oude niet in de nieuwe telefoon past, maar wel prepaid wil houden. Dit zou alleen kunnen als je van prepaid naar een abonnement zou gaan. 

JanD, de simkaart was zo oud dat er geen nanosim in gestansd zit. En knippen werd ook niet meer gedaan, is mij verteld. 

 


Hallo @CobieM ,

Je hebt dus een hele nieuwe simkaart, met ook een nieuw nummer. 

KPN zet het prepaidsaldo dan niet over naar het nieuwe nummer. 

 

Je kunt nog wel het saldo opmaken door dat oude simkaartje in een oudere telefoon te stoppen. 


Hallo @CobieM , spijtig om te lezen, dat je op twee plaatsen verkeerd bent geïnformeerd. 

Via de door mij hierboven geplaatste link kan je een vervangende prepaid simkaart aanvragen, waarmee je je nummer én het beltegoed kan meenemen.


Inderdaad een nieuw nummer gekregen; heel vervelend dat de informatievoorziening van kpn op meerdere plekken onjuist was.

Maar ik ben bang dat kpn dit niet gaat oplossen?

Of heeft iemand hier nog een tip voor? 


Als nog een vervangende sim kaart voor je oude nummer aanvragen. Je nieuwe sim kaart kan je evt in een ander toestel gebruiken


Hallo @CobieM , als je een vervangende simkaart aanvraagt via de link hierboven, kan je het originele nummer en het resterende beltegoed alsnog overzetten naar je nieuwe telefoon. Met de nieuwe simkaart/06-nummer kan je iemand anders misschien nog een plezier doen.