Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn vervallen Lebara prepaid nummer terugkrijgen?

• 13 januari 2025
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo ik had een nummer van lebera die ik te laat had opgewaardeerd, Ik hoorde dat dat nummer hier bij KPN is terechtgekomen, dus mijn vraag is of het nog mogelijk is om dat nummer terug te krijgen

Beste antwoord door PeterG

Een vervallen prepaid nummer wordt opnieuw aan een simkaart verbonden en komt weer in één van de 1000-en verkooppunten terecht. Fysieke kaart dus. Dat zijn winkels maar ook voorraadruimten voor online winkels.

Dat is geen spelt in een hooiberg. Maar een spelt in een berg spelden. 

Kortom, dat gaat 'm niet worden. Wil je weer kunnen bellen, dan zul je sowieso een nieuw nummer krijgen. Prepaid. Of abonnement wat niet vervalt zolang de afschrijving door kan blijven gaan.

Wanneer vervalt een prepaid nummer bij Lebara:

Als je het DRIE maanden niet gebruikt (bellen, maar dus NIET via Whatsapp of een sms sturen of opwaarderen) kom je in de wachtkamer. Dat duurt ÉÉN maand waarin je niet kunt bellen (dat zou je moeten triggeren) en je het door opwaarderen nog kunt redden.

Dus in totaal na 4 maanden wordt je aansluiting en ook je nummer opgeheven.

Lebara is geen dochter bedrijf van kpn. Maar een eigen zelfstandige provider. 

Je kunt er nu voor kiezen een kpn prepaid simkaart (wel dus nieuw) nummer te kopen. Of toch weer een bij Lebara waar de geldigheidsperiode dus een stuk korter is dan bij kpn.

Bekijk origineel

3 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 144 reacties
  • 13 januari 2025

Veelgestelde vragen over Prepaidtegoed

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Heb je je beltegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

• Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Meer informatie vind je ook in dit artikel:

Maja van KPN

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Een vervallen prepaid nummer wordt opnieuw aan een simkaart verbonden en komt weer in één van de 1000-en verkooppunten terecht. Fysieke kaart dus. Dat zijn winkels maar ook voorraadruimten voor online winkels.

Dat is geen spelt in een hooiberg. Maar een spelt in een berg spelden. 

Kortom, dat gaat 'm niet worden. Wil je weer kunnen bellen, dan zul je sowieso een nieuw nummer krijgen. Prepaid. Of abonnement wat niet vervalt zolang de afschrijving door kan blijven gaan.

Wanneer vervalt een prepaid nummer bij Lebara:

Als je het DRIE maanden niet gebruikt (bellen, maar dus NIET via Whatsapp of een sms sturen of opwaarderen) kom je in de wachtkamer. Dat duurt ÉÉN maand waarin je niet kunt bellen (dat zou je moeten triggeren) en je het door opwaarderen nog kunt redden.

Dus in totaal na 4 maanden wordt je aansluiting en ook je nummer opgeheven.

Lebara is geen dochter bedrijf van kpn. Maar een eigen zelfstandige provider. 

Je kunt er nu voor kiezen een kpn prepaid simkaart (wel dus nieuw) nummer te kopen. Of toch weer een bij Lebara waar de geldigheidsperiode dus een stuk korter is dan bij kpn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@43280f925f49we, welkom op onze community. Je leest het hierboven al maar een nummer is helaas niet weer terug te halen.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Reageer