Skip to main content
Beantwoord

Kan ik twee prepaid nummers instellen in de KPN Prepaid app?

• February 9, 2026
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb twee prepaid nummers bij KPN waarvan 1 gebruikt wordt in een SOS alarm. Ik wil beide nummers graag in de KPN App zodat ik de beltegoeden kan controleren. Met name voor dat nummer in het SOS alarm is dat wenselijk. Het tegoed checken via de website van KPN lukt niet, die verwijst onmiddellijk naar de app. 

Vraag 1. Is het uberhaupt mogelijk om meerdere nummers in de KPN app te zetten, of is het gekoppeld aan de telefoon en moet je per telefoon de KPN app downloaden? Dat is dan lastig voor het SOS alarm.

Vraag 2 Is er een andere manier om via de website het saldo van de simkaart in het SOS alarm te checken?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Ine E., Noordzee denkt al goed mee zie ik, ik weet het even niet zeker maar kun je ze allebei eens proberen te koppelen in de MijnKPN app in plaats van de KPN Prepaid app?

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 9, 2026

Hallo ​@Ine E. ,

Nee, je kunt maar één nummer kwijt in de KPN Prepaid App. Per nummer dus een apart account maken. 

Je kunt jouw beltegoed niet terugvinden op de website. Normaal gesproken lukt het wel in de Prepaid App, maar het kan zijn dat it momenteel niet lukt. Er zijn gelukkig alternatieven:

Beltegoed opvragen 

• Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed

bron:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Hoi ​@Ine E., Noordzee denkt al goed mee zie ik, ik weet het even niet zeker maar kun je ze allebei eens proberen te koppelen in de MijnKPN app in plaats van de KPN Prepaid app?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

Dag Thomas,

Mijn kpn laat meteen beide nummers zien na inloggen. Top! Hartelijk dank voor deze tip!

Ine

• Deelnemer
  • February 24, 2026

Dus ik kan geen 2e prepaid telefoon bij KPN onderbrengen, want ik lees hierboven dat ik per telefoon een apart account moet hebben/aanmaken. Ik heb maar één mailadres! Dus ik zal op zoek moeten naar een andere provider! Jammer maar helaas.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dan waren we misschien niet duidelijk genoeg ​@Erwo, als je de gewone MijnKPN app gebruikt kun je meerdere prepaid nummers koppelen!

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Bedankt voor de reactie Thomas, maar kom er niet verder mee. Ligt uiteraard aan mij.

Heb de Mijn KPN-app op mijn iPad staan. Zie aldaar geen mogelijkheid om nieuw 2e nummer toe te voegen!

Niet getreurd, dan open ik mijn laptop, sluit daar aan KPN.com en log in op MijnKPN. Zie onder Produkten inderdaad mijn eigen 1e prepaidnummer staan! Hoi, hoi, ik zit dus goed. Zoeken naar mogelijkheid om 2e nummer te registreren. Niet gevonden! Dan toch maar bij Odido blijven?

Weet het niet mee! Kan de complicatie mss zitten in het feit dat ik op de mobiel van mijn vrouw al wel de Prepaid-app heb gedownload maar haar 06-nummer nog niet heb ingevoerd. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik ergens gezien meen te hebben dat dat invoeren van die 06 onderdeel is van de activatie-procedure. Correct ja of nee? Kan ik dus op die 2e telefoon in de Prepaid-app haar 06 al invoeren terwijl de activatie en procedure “nummerbehoud” nog moet worden doorlopen? Snap er niks meer van! Is dit voor buitenstaanders nog wel te doen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Ga naar de MijnKPN app. Dat kan via deze link.

Klik na inloggen direct op Bekijk alles → 

In de daaropvolgende pagina staat vrijwel direct bovenaan

Voeg nieuw abonnement toe 

Via de webversie is het meteen al op de eerste pagina.