Skip to main content

Mijn simkaart is gedeactiveerd zonder voorafgaande kennisgeving en het lukt me niet om KPN op enige manier te bereiken. De sim is prepaid en dient als 2e simkaart naast een buitenlandse simkaart. 

Is het mogelijk om deze weer te activeren of een nieuwe te krijgen met nummerbehoud? Ik zou graag op mijn Nederlandse nummer bereikbaar blijven.

Wat vervelend. In het buitenland is het wat lastig om na te gaan of je nog in de reserve tijd zit.

Als je ook geen sms meer kunt ontvangen dan is je nummer geheel vervallen. Bij prepaid kan dat niet hersteld. 

Kun je wel nog een sms van iemand ontvangen dan zit je in de reserve tijd. 

Opwaarderen kan dan alleen met een bon! Vraag dan iemand in Nederland een te kopen en je de gegevens te mailen. 

Prepaid blijft geldig indien er ca elke 5 maanden zelf mee gebeld wordt met verbinding. Dus (kort) gesprek op eigen kosten. 

6 maanden na dergelijk gebruik, indien niet weer gebruikt, gaat het nummer 3 maanden op slot. Je kunt in het buitenland dan ook niet meer gebeld worden. Binnen die 3 maanden kan je Opwaarderen om het nog te redden. Daarna is het helaas te laat.

Alleen sms ontvangen geeft geen verbruik van het tegoed en telt niet mee.

Bij prepaid krijg je een maand voor eenzijdig blokkering ( na 6 maanden geen eigen activiteit) een sms. Die wordt gedurende een week getracht af te leveren. Als je telefoon dan niet aan staat...


Hmm, dat is vervelend. Die SMS heb ik nooit ontvangen, dus dan zal het waarschijnlijk al te laat zijn. Zou ik nog een nieuwe prepaid simkaart kunnen aanvragen met nummerbehoud?


Zou ik nog een nieuwe prepaid simkaart kunnen aanvragen met nummerbehoud

Nee. Niet met nummerbehoud want je aansluiting is vervallen. Bij prepaid is nummerbehoud dan niet meer mogelijk. 

Zo'n sms wordt een maand van te voren verzonden. Dus begin 6de maand voor afsluiten uitgaand bellen. En nog eens 8ste maand één maand voor definitieve beëindiging. 

Gedurende een week wordt getracht af te leveren met steeds grotere tussenpozen. Als je toestel dan niet aan staat.... tja. Heel jammer. 


Mogelijk kun je in het menu van jouw telefoon nagaan of je in de afgelopen negen maanden gebeld hebt via jouw prepaidnummer. (Of een sms gestuurd) 

Zo ja, dan kun je nu nog opwaarderen en daarmee jouw nummer redden. (Via een opwaardeerbon die een kennis van jou dan in Nederland moet kopen)

Zo nee, dan is het nummer definitief einde verhaal.