Skip to main content

Zoals de titel al zegt kon ik in Kroatie niet bellen en gebeld worden en sms en. Ik heb dit in 20 jaar dat ik een hi prepay kaartje heb gehad nog nooit mee gemaakt. Vorig jaar zomer heb ik dat sim kaartje ingeleverd bij een kpn winkel en ingeruild voor een nieuw exemplaar omdat ik smsjes kreeg van kpn dat het veiliger was, en ondersteuning van nieuwe netwerken bood. Nu was ik sindsdien niet meer in het buitenland geweest tot afgelopen week en kwam ik er daar achter dat ik bij geen enkele provider daar aangemeld kon worden. Waar gaat het mis? Op mijn telefoon krijg ik genoeg providers te zien maar aanmelden duurt lang en uiteindelijk dus geen enkele verbinding. Aan de telefoon lijkt het me ook niet te liggen daar ik in 2020 in Marokko ook nog gewoon heb kunnen bellen en sms en. Heeft het iets te maken met instellingen van de sim kaart, en kan, moet ik dat zelf doen en waar vind ik dat?

Mvg Tien.

Hi @F850gs, welkom hier. 

Dit is inderdaad vrij vreemd, maar we denken graag mee.

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik even mee. 

Ik hoor graag van je. 
 


Hoi Alex_P, Heb ik zojuist gedaan.

Fijn dat je me misschien kan helpen.

 

Mvg Tien.


Bedankt voor jouw gegevens!

Netwerktechnisch staat alles goed, je hebt ook voldoende beltegoed: vanuit onze kant geen aanwijsbare reden waarom je geen verbinding kreeg met een ander netwerk.

Ik wil je adviseren om het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen: dan wordt het toestel helemaal opgeschoond. Let op: voor je een fabrieksreset uitvoert, wel eerst een back up maken van jouw gegevens, anders ben je deze kwijt.


Bedankt voor uw reactie. Een fabrieksreset uitvoeren en van te voren een back up maken gaat mij denk ik niet lukken. Voorlopig ga ik nog niet met vakantie maar wat ik wel kan proberen als we een stukje motor gaan rijden is eens kijken of ik in duitsland en of belgie wel kan bellen, gebeld worden en sms’en.

Ik heb nog een splinternieuwe Nokia 2700 classic liggen die ik dan mee neem. Doet mijn smartphone weer niets dan stop ik de sim kaart in de Nokia en kijk of die het dan wel doet. Is dat het geval dan ligt het hoog waarschijnlijk wel aan het toestel of instellingen van het toestel.  Dan heb ik de keuze om als ik naar het buitenland ga de simkaart in de nokia te stoppen zodat ik bereikbaar ben en kan ik nog zien of ik iemand vindt die het aan durft om de boel opnieuw te installeren op mijn smartphone.

Mvg Tien.


 

 en kan ik nog zien of ik iemand vindt die het aan durft om de boel opnieuw te installeren op mijn smartphone

Snap ik hoor, dit kan wel een klusje zijn. Het is heel belangrijk om van alle gegevens (foto's, contacten etc) een goede back up te maken. 
 

Ik heb nog een splinternieuwe Nokia 2700 classic liggen die ik dan mee neem. Doet mijn smartphone weer niets dan stop ik de sim kaart in de Nokia en kijk of die het dan wel doet. Is dat het geval dan ligt het hoog waarschijnlijk wel aan het toestel of instellingen van het toestel. 

👌🏾 Dit zou echt top zijn, als je dit zo eens kunt uittesten. Wij noemen dat een kruistest!
 

als we een stukje motor gaan rijden is eens kijken of ik in duitsland en of belgie wel kan bellen, gebeld worden en sms’en.

Wat een héérlijk gevoel van vrijheid dit, met de motor! Als je tzt jouw bevindingen kunt delen, graag! Ben benieuwd!


Het heeft even geduurd maar we hebben een motor tocht gemaakt dit weekend door limburg, België, en Duitsland, en heb daar gewoon kunnen bellen met mijn telefoon.  Kreeg ook bij de grens overgangen berichten over bellen in het buitenland.  Dus ik ga er van uit dat het niet ligt aan mijn telefoon.  Heb de oude nokia niet voor de dag hoeven halen.  Blijft toch nog over het raadsel dat ik in Kroatië niets kon met mijn prepaid kaartje en telefoon.

Mvg Tien.