Skip to main content

Sinds eind juni kan ik niet meer bellen of gebeld worden met mijn Motorola Moto G5. Hij maakt wel verbinding met het KPN netwerk. Het is een duo sim telefoon, beide sleuven geprobeerd met mijn simkaart. Met simkaart in sleuf 2 kan ik wel sms ontvangen (in sleuf 1 niet). Soft of hard reset naar fabrieksinstellingen helpen ook niet, simkaart schoonmaken met droge doek ook niet. Simkaart in mijn oude Lumia gedaan en in een Moto G30 en dan doet hij het gewoon, dus ligt het aan het toestel? Maar als ik een simkaart van iemand anders in mijn Moto G5 doe werkt hij gewoon perfect, kan ik gewoon bellen en gebeld worden. Iemand een suggestie wat er precies aan de hand is? Een nieuwe simkaart aanvragen of ligt het toch echt aan het toestel? Alvast bedankt. 

Hi @MipSky, welkom hier. 

Wat naar dit. Wanneer het wel in een ander toestel werkt kan ik met zekerheid zeggen dat het aan de Moto ligt. Dat betekent namelijk dat de instellingen goed zijn. Wat ik nog wel kan proberen is om je een nieuwe simkaart op te sturen, misschien dat de Moto je huidige net niet goed pakt of geen goede connectie maakt. Nog makkelijker is het om zelf een vervangende simkaart aan te vragen

Lukt het zo?