Skip to main content

Hallo, ook ik heb een KPN Prepaid simkaart en kan niet gebeld worden vanuit Nederland. De beller hoort dan dat het nummer niet in gebruik is of een in gesprek toon met 3 piepjes. Ik zit op het moment in Thailand. Ik heb wel onlangs na een mail mijn tegoed opgewaardeerd, dus het nummer zou gewoon aktief moeten zijn. Kunt u het nagaan wat er mis gaat?

Ik hoor het graag zsm; BVD!!!

Hi T, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Yes gedaan...!


Welk netnummer moeten ze gebruiken als ze naar mijn Nederlandse prepaid in het buitenland willen bellen? Het Nederlandse of dat van het land waar je je bevindt? 


Dankjewel, ik zie echter dat jij geen beltegoed hebt op deze kaart. De kaart is verder wel actief. Je kunt namelijk niet worden gebeld als je geen beltegoed hebt, een gedeelte van de kosten zijn voor jouw rekening. Het beste is om te bellen via internet als je daar WiFi hebt. Via Whatsapp bijvoorbeeld, of videobellen via Skype. 

Het landnummer is het Nederlandse. Als voorbeeld voor 0612345678: 0031612345678.


Er veranderd eigenlijk niets aan je nummer. Men kan het bellen zoals men je zou bellen als was je in NL. Een landcode is dan ook niet strikt noodzakelijk.

En dat is ook gelijk de reden waarom de kosten van het bellen over de grens betaald worden door de persoon die gebeld wordt. Zou een riskante hobby worden om mobiele nummers te bellen, want je weet in principe nóóit waar dat persoon met de mobiele telefoon zich bevind.

Denk je iemand in NL te bellen zit hij / zij “opeens” in Verweggistan en betaal je 10 euro per minuut i.p.v. je vertrouwde 0,01 euro. Wordt je niet blij van….