Skip to main content

Ik probeer op te waarderen maar krijg de foutmelding dat dit nu niet mogelijk is vanwege technisch onderhoud. Tot wanneer gaat dit door? Ik moet binnenkort opwaarderen anders verloopt deze sim en raak ik mijn nummer kwijt! Kunnen jullie dit anders handmatig verlengen? 

Hallo @Axel44578 

 

Als je het tegoed minimaal 1 keer per 6 maanden gebruikt door te bellen, SMSen of internet te gebruiken dan verloopt je tegoed niet en hoef je ook niet op te waarderen.

Als je geen tegoed meer hebt of tussen de 6 en 9 maanden zit dan kan je het nummer i.d.d. alleen redden door op te waarderen.

Als het nu niet via de normale manier lukt dan kan je dat ook via een opwaardeerbon doen (bron):

 

Via een opwaardeerbon

Heb je een opwaardeerbon bij bijvoorbeeld de supermarkt, tabakszaak of KPN winkel gekocht? Volg dan onderstaande stappen om eenvoudig je beltegoed op te waarderen:

  • SMS
  • Maak een sms'je met de volgende tekst: tcode opwaardeerbon] Opwaarderen (bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen).
  • Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bellen
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9.
  • Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.
    De code op je opwaardeerbon bestaat uit 16cijfers. Je kunt maximaal 15 keer opwaarderen per dag.

Ook in het buitenland
Wil je je beltegoed in het buitenland opwaarderen? Dan kun je dit doen door de stappen onder ‘Bellen’ te volgen. Zorg dan wel dat je voor vertrek naar het buitenland een opwaardeerbon koopt in Nederland.


Hoi, dit is precies het probleem. Ik zit in het buitenland, deze telefoon gebruik ik alleen om bij bepaalde dingen in te loggen, ik heb al bijna 6 maanden niet gebeld/SMS/internet. Mijn nummer verloopt dus binnenkort, en ik heb geen opwaardeerbon. Weten jullie misschien hoe lang dit onderhoud gaat duren? Ik heb ook niemand in NL die een bon voor me kan kopen. De app, bellen, sms, en via de website geven me allemaal dezelfde foutmelding over onderhoud 


Hoi Axel,

 

Je nummer verloopt pas na 6 maanden en 90 dagen (dus bijna 9 maanden).

Als je nog binnen de 6 maanden zit dan kan je nog bellen, SMSen of internetten om je tegoed geldig te houden en weer 6 maanden vooruit te kunnen.
Als je nog genoeg beltegoed hebt kan je even een SMS naar je eigen buitenlandse nummer sturen, dat is genoeg om je prepaid nummer geldig te houden.

Wil je toch opwaarderen dan zijn er ook wel websites te vinden waar je online een bon kan kopen, dan wordt de code per mail gestuurd, bijvoorbeeld deze: https://kaartdirect.nl/beltegoed/kpn

 

Ik werk overigens niet bij KPN maar ben een mede forumgebruiker, ik heb dus ook geen idee hoe lang die storing nog gaat duren.
Misschien dat een KPN moderator dat wel kan vertellen maar het kan wel even duren voor je topic aan de beurt is.


Hi @Axel44578,

Lukt het opwaarderen nog steeds niet? Onze pagina voor online opwaarderen heeft géén storing, het zou dus gewoon moeten lukken. Mocht je wel nog steeds die melding krijgen, zou je dan eens een andere browser willen proberen?

Ik heb in ieder geval ook even een euro beltegoed toegevoegd, zodat je even kort gebruik kunt maken van je nummer en het vervallen van je simkaart (per 9-10) niet meer aan de orde is 😊


Hoi, bedankt voor de hulp, ik heb de 1 euro gebruikt. Ik heb daarnaast ook even een andere browser geprobeerd, maar helaas. Ik heb wat screenshots toegevoegd, mocht dit helpen. 

 


Hmm, je probeert het zowel via sms als via https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm? Via sms gaat niet lukken vanuit het buitenland, dus dat hoef je niet meer te proberen.

De betaling mislukt melding, krijg je die nadat je daadwerkelijk via de ‘afrekeken’ knop een betaling hebt geprobeerd te doen? Of kom je al niet eens zo ver?


Het gebeurt zowel via de app als via de website (wat zo te zien hetzelfde is). Als betaalmethode kies ik creditcard, dan vul ik mijn creditcard gegevens in, vervolgens lijkt het alsof hij het aan het verwerken is, en dan krijg ik deze foutmelding. Daarna krijg ik ook elke keer die SMS, terwijl ik helemaal niet via SMS aan het opwaarderen was. 


Het is allemaal nogal merkwaardig en onverklaarbaar @Axel44578 😑 Na enig rondvragen zonder iemand die hier een oorzaak en/of oplossing voor heeft gevonden, heb ik nu een verzoek neergelegd bij een speciale prepaid desk. Ik weet niet precies hoe lang het duurt voor ik daar iets van hoor. Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!


Oke, ik kan weer even vooruit vanwege de 1 euro, dus geen haast. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik met een prepaid mastercard betaal? Van het bedrijf Paygoo. Werkt normaal echt overal, maar ik bedacht me net dat het misschien daar aan kan liggen 


Heb je de juiste verval datum en ccv code van je prepaid kaart?

Bij mijn prepaid kaart (Skrill) was pas de vervaldatum en ccv code vernieuwd zonder dat ik daar bericht van had gehad, betaling werd dus geweigerd.


Oke, ik kan weer even vooruit vanwege de 1 euro, dus geen haast. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik met een prepaid mastercard betaal? Van het bedrijf Paygoo. Werkt normaal echt overal, maar ik bedacht me net dat het misschien daar aan kan liggen 

Kan het me haast niet voorstellen, maar is het wellicht mogelijk om een andere kaart te proberen? (een vriend/ familielid laten bestellen zegmaar?) 

Heb je de juiste verval datum en ccv code van je prepaid kaart?

Bij mijn prepaid kaart (Skrill) was pas de vervaldatum en ccv code vernieuwd zonder dat ik daar bericht van had gehad, betaling werd dus geweigerd.

Dit is overigens ook nog wel een onderzoekje waard!


Heb op het moment niet echt toegang tot andere betaalmethodes hier in het buitenland, maar ik weet zeker dat de CCV en vervaldatum correct zijn 


Ik heb zelf nog niks gehoord nadat ik het verzoek in heb gediend, maar misschien is dat normaal en lossen ze alleen iets op voor de klant zonder dat ze hier verder een terugkoppeling over geven naar de medewerker die het verzoek in heeft gediend. Zou jij dus eens kunnen testen nu of het weer lukt @Axel44578?


Heb je het alweer geprobeerd @Axel44578?