Skip to main content

Hoi, KPN vroeg me mijn simkaart te vervangen. Mijn tegoed zou overgezet worden op de nieuwe kaart. Dat tegoed is een prepaid tegoed. Maar nu krijg ik een postpaid simkaart toegestuurd. Volgens de jongen op 0800-0402 - die ik eerst hoor mompelen: “daar kan hij niks mee” - moet hij het toch ook als prepaid kaart gaan doen.  Ik vertrouw het niet helemaal, weet iemand hier meer van? 

 

Ik kan zelf de kaart niet vervangen, dus kan denk ik niet checken of mijn tegoed er op staat. Wat wel duidelijk is, is dat mijn iphone nog steeds op de oude simkaart werkt, minstens een half uur na activatie van de nieuwe.

Ik ben zojuist naar een telecomwinkeltje geweest. Men heeft mij wat geïnformeerd en de simkaart verwisseld. Alles lijkt oké. 

 

Vraag lijkt beantwoord!


Goedemiddag @gihnnnk, via de winkel is dus de Prepaidkaart omgewisseld begrijp ik. Een prepaidkaart kan niet via de klantenservice worden omgeruild. Je doet dit zelf online via de KPN website: Prepaid simkaart omwisselen. Als dat niet mogelijk is, dan kan het ook via de KPN winkel


Nee, KPN stuurde mij een sms'je met de mededeling dat mijn te oude simkaart aan vervanging toe was, met  een link (kpn.com/vervangjesimkaart) erin. Ik heb die URL in mijn laptopbrowser ingevuld (denk ik toch). Ik herinner me geen keuzemogelijkheid voor prepaid of postpaid of iets. Ik nam aan dat KPN wist wat voor simkaart ik had en navenant juist zou handelen bij toezending van een nieuwe.  Dus het verbaasde me toen ik in de begeleidende brief las dat de toegezonden simkaart een postpaidkaart is.. Volgens de jongen van de klantenservice en het meisje van de telecomzaak hier in het dorp komt het echter wel goed. De kaart is in elk geval geactiveerd en zit in de telefoon. 

 

PS. Iets heel anders: kan ik mijn forumnaam veranderen?


Jij kunt de naam van het account iet zelf aanpassen, maar ik als moderator wel. Als je in een reactie aangeeft wat je graag wil hebben als naam, ga ik voor je aan de slag @gihnnnk 


Ik vind het fijn om bij anderen een hint naar of vermelding van hun echte naam te zien. Ik weet nog dat deze naam, gihnnnk, bestaat uit de eerste letters van een vervloeking, die me ontsnapte toen ik, bij een allereerste bezoek aan de KPN site, totaal niet kon vinden wat ik zocht en steeds verdwaalde en vastliep. Hans Jacobs, mijn echte naam, was geloof ik al in gebruik. Maar zo niet, Hans Jacobs wil ik wel heten.

Liever niet met streepjes o.i.d. . Kleine letters mag wel. Maar gewoon met spatie. Anders laat maar even. 

 

PS. Een forumtopic van 4 jaar geleden, getiteld Forumnaam wijzigen is hilarisch. Ik zocht naar regels voor forumnamen.  


Die betreffende gebruikersnaam bestaat al ook met kleine letters. Je geeft aan liever niet met streepjes, dus heb ik voor nu maar zo gelaten @gihnnnk


Oké, went wel. Wil ik ooit specifieke naam, kan ik nog berichtje hier achterlaten?


Ja, dat is geen enkel probleem. Mocht je ooit een naamsverandering willen, geef maar een gil @gihnnnk


De forumnaam Hans Jacobs (zonder streepje) bestaat al.

Maar de naam hans jacobs (kleine letters; zonder streepje) kan nog hoor.

@Jeroen_dB , @gihnnnk 


De forumnaam Hans Jacobs (zonder streepje) bestaat al.

Maar de naam hans jacobs (kleine letters; zonder streepje) kan nog hoor.

@Jeroen_dB , @gihnnnk 

Helaas @PeterG

  • This username already exists.

Oh, nou jammer. Had het getest met @hans jacobs  en toen gaf ie alleen die met hoofdletters.


Peter en Jeroen, bedankt. Als ik iets bedenk laat ik het horen. Maar ik kan zelf testen of een naam al bestaat?


Maar ik kan zelf testen of een naam al bestaat?

Ja. Je begint dan met @ en typt er wat achteraan. Als er niks verschijnt met groene balkjes dan is het nog vrij. Net geprobeerd met @H Jacobs en dat zou kunnen; H Jacobs dus. Spaties zijn mogelijk in forumnamen.

Jacobs Hans kan ook nog. 

P.S. je kunt je naam ook in je “Handtekening” plaatsen. Via het profiel in te vullen.

Dat is het deel wat bij mij begint met Peter, Tevreden klant van…..