Skip to main content

Gisteren heeft mijn vrouw een nieuwe Doro-7030 gekocht ter vervanging van een kapotte Alcatel.

SIM_kaart zat in de tussentijd in toestel van mij zoon (naast die van hemzelf) en hij is op het nummer van mijn vrouw ook enkele keren gebeldĀ 

SIM-kaart nu geplaatst in die DORO -7030 en dan kan mijn vrouw wel bellen, maar ze kan NIET gebeld worden (Getest vanaf meerdere nummers, vast en mobiel). Je krijgt dan gelijk de voicemail.

Ook ontvangt ze GEEN sms-berichten.
Haar saldo heb ik opgewaardeerd en m.b.v. *100# zag ik even later dat het saldo aangepast was, maar ze kreeg niet de SMS ter bevestioging.

A.d.h.v. andere meldingen gecontroleerd of DOORSCHAKELEN of INKOMEND BLOKKEREN aanstond , maar dat lijkt niet zo te zijn.

Hoi @Ajex, welkom op het forum. Wat gek dat zij niet gebeld kan worden! Mensen die haar bellen krijgen direct de voicemail dus, haar toestel gaat helemaal niet over? Ook geen gemiste oproepen te zien? Zou je jouw forumprofiel ookĀ in kunnen vullen zodat haar 06-nummer en simkaartnummer er staan? Met de gegevens en je antwoorden kan ik verder met je meekijken.


Jasper,
Forum-profiel aangepast. Ook mijn contactgegevens erbij gezet in opmerkingen.

Je krijgt gelijk voicvemail en op haar toestel wordt NIET getoond dat er gemiste gesprekken zijn.

Ook ontvangt ze GEEN SMS'jes (maar kan die wel versturen, net zoals ze wel kan bellen).

Ik hoor graag van je terug.


Dank je voor het nummer @Ajex, ik mis het simkaartnummer nog. De IMEI-nummers die je erbij hebt gezet kan ik niets mee, ik heb echt het simkaartnummer nodig als check voordat ik iets kan nakijken.

Wat voor toestel heb jij trouwens? Heb je (als test) haar simkaart al in jouw toestel geprobeerd om te kijken of ze daarop wel gebeld kan worden?Ā 


Simkaartnre ook toegevoegd in opmerkingen (sorry had ik vergeten).

Toestel heb ik ook ingevuld in profiel (Doro-7030).

De simkaart zat tot afgelopen zaterdag in het toestel van mij zoon en die is op haar nummer de afgelopen tijd een enkele maal gebeld.Ā 
Ā 

Ā 


Merci, met het simkaartnummer erbij heb ik de netwerkinstellingen kunnen bekijken en gebeld worden en smsā€™jes ontvangen worden beide niet geblokkeerd zo te zien. Dat het wel werkte in het toestel van jullie zoon geeft de indruk dat het een instelling van het toestel is, de reden dat ik vroeg of het ookĀ in jouw toestel speelt is om daar meer zekerheid over te krijgen.Ā 


HalloĀ @AjexĀ ,

Staat in de telefoon de instelling ā€œbellen over 4Gā€ aan?Ā 


Jasper, bedankt voor het controleren aan de KPN-zijde.

Ik had de handleiding van het toestel er al op nagekeken (ook omdat die optie geoemd werd bij andere threads), maar volgens mij staat blokkeren of doorschakelen NIET aan.
Zou ik ook heel vreemd vinden bij een toestel die gloednieuw gekocht is afgelopen zaterdag.Ā 

In mijn Huawei-toestel pas het SIM-kaartje niet, omdat de houder voor het simkaartje net iets groter is dan in de Doro-7030 (en het Alcatel-toestel van mijn zoon).Ā 

Als mijn zoon vanavond weer thuis is probeer ik het nogmaals in zijn toestel. Als dan het belletje / SMS wel doorkomt, dan ga ik de Doro-7030 terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna weer testen.
Je hoort nog van me.

Ā 


Jasper,
Het probleem is vanavond gelukkig opgelost en deze thread kan afgesloten worden.
Toen de simkaart uit de Doro-7030 gehaald was voor de de test in het toestel van mijn zoon, vroeg hij of de kaart ook al in de andere sim-positie hed gezeten.
Omdat we dat ook nog niet geprobeerd hadden deden we dat eerst. Na aanzetten van de telefoon kon ik weer uitbellen (zoals in andere positie).
Vlad erna piepte de telefoon opeens en toonde gemiste oproepen en ontvangen sms-jes.
Daarna kon ik ook bellen naar het nummer van mijn vrouw en ook een sms sturen, die binnenkwam op de Doro-7030.
Later keek ik in de uitgebreide (gedownloade) handleiding en ergens achteraan vond ik stukje over Dual-sim en dat je die per postitie aan en uit kon zetten.
Controle in de telefoon leerde dat de postie van SIM-1 inderdaad uit stond.
Bedankt voor het uitzoeken aan de KPN-kant.
Ik ga nog wel contact opnemen met de verkoper over deze instelling, want dat zou hij toch moeten weten.
Alex.


Dat is goed nieuws @Ajex, fijn dat ze nu weer bereikbaar is! Ik moet toegeven dat het niet een instelling is waar ik aan gedacht had, dus ik ben blij dat jullie zoon die ingeving had en dat het daarmee opgelost is. Mochten wij nog iets voor jullie kunnen doen, nu of in de toekomst, je weet ons te vinden.