Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds begin deze week ben ik op mijn privénummer niet meer bereikbaar voor andere nummers. Maar zelf kan ik nog wel bellen en internetten. Om dit probleem op te lossen heb ik al de volgende acties ondernomen:

Mijn privé simkaart in mijn zakelijke telefoon gedaan, ook hier bleef het probleem zich voordoen.

Mijn zakelijke simkaart in mijn privé telefoon gedaan, werkt wel. Dus mijn privé telefoon lijkt niet het probleem te zijn.

In de KPN winkel heb ik een nieuwe simkaart ontvangen omdat men verwachtte dat deze beschadigd was. Maar ook dit heeft mijn probleem niet opgelost.

Via het 0800 nummer konden KPN medewerkers niks voor mij betekenen. 

Dus hopelijk kunnen de moderators van dit forum mij wel helpen het probleem op te lossen.

Ik hoor het graag.

Hmm, dit klinkt niet zo fraai @Herman321 :slight_frown:

Het ligt dus niet aan je toestel én niet aan de simkaart. Als ik je nummer bekijk, lijkt alles qua instellingen ook gewoon goed actief te staan, ik heb er dus niet direct een verklaring voor :thinking: Wat krijg je te horen als je jouw mobiele nummer belt? Gaat de lijn wel over? Springt hij op voicemail? Of volgt er een bepaalde melding? 

 


De lijn gaat helemaal niet over, er klinkt direct de "tuuuttuuut" toon. Verder heb ik ook geen voicemail of doorschakelen ingesteld.

Zojuist ook ontdekt dat ik +31 moet toevoegen als ik wil bellen. Wanneer ik enkele 06 gebruik ontvang ik de melding "dit nummer is niet in gebruik".

 

Hmm, dit klinkt niet zo fraai @Herman321 :slight_frown:

Het ligt dus niet aan je toestel én niet aan de simkaart. Als ik je nummer bekijk, lijkt alles qua instellingen ook gewoon goed actief te staan, ik heb er dus niet direct een verklaring voor :thinking: Wat krijg je te horen als je jouw mobiele nummer belt? Gaat de lijn wel over? Springt hij op voicemail? Of volgt er een bepaalde melding? 

 

 


Hmm, ben je op dit moment wel in Nederland?

En kan je nog wel sms'jes ontvangen of gaat dat ook mis?


Ja ik ben woonachtig in Nederland, al is het ongeveer 10 kilometer naar de Duitse grens. Sms ontvang ik wel.


Ah ok, ik begin het vermoeden te krijgen dat jouw toestel verbinding maakt met een Duitse mast, anders was het intoetsen van de landcode van Nederland ook niet noodzakelijk om zelf te kunnen bellen. 

Zou je, puur om te testen, roaming eens uit willen zetten in je toestel? In ben benieuwd of je dan goed verbinding maakt met het netwerk van KPN en of alles dan wel lukt!


Ik heb met en zonder roaming getest maar beide met hetzelfde resultaat. Helaas geen verbinding.


@Herman321 Ergens klinkt het haast alsof je telefoon “denkt” dat je in het buitenland bent gezien de +31 die je nodig hebt om te bellen maar dat zou hier te zien zijn en met roaming uit geen probleem moeten zijn. Ik heb in dit geval nog een paar vragen voordat ik de zaak kan oplossen of correct door kan zetten. Zou je aan kunnen geven of het probleem op 1 locatie aanwezig is of op alle locaties? Mocht je daarbij een paar postcodes als voorbeeld hebben zou ik je willen vragen die in je profiel te zetten. Zou je daarnaast ook aan kunnen geven vanaf wanneer het probleem precies speelde? Je geeft aan begin deze week. Zou je specifiek kunnen zijn wat het eerste moment is dat je bewust werd gemaakt dat je niet bereikbaar was en of het mogelijk is dat het probleem voor dat moment ook al speelde? Laat het hier even weten en dan gaan we verder voor je aan het werk!


Het probleem is op meerdere locaties aanwezig, zie postcodes in mijn profiel. Sinds maandag 6 december ervaar ik dit probleem. Toen kreeg ik een mail van mijn makelaar dat hij mij niet kon bereiken.

Zelf verwacht ik eigenlijk niet dat mijn telefoon het probleem is omdat mijn zakelijke sim wel werkt in combinatie met mijn privé telefoon.

Ik hoop dat jullie met deze informatie mijn zaak kunnen oplossen of doorzetten.


Heel erg bedankt voor het invullen van je profiel @Herman321! Ik heb alles aan onze kant doorgezet naar de juiste afdeling. Die gaan kijken wat het probleem is en contact met je opnemen via het nummer dat je daarvoor hebt aangegeven. Mocht ik aan mijn kant iets horen laat ik het je uiteraard ook gelijk weten!


Hi @Herman321! Ben je ondertussen alweer bereikbaar of heb je in ieder geval al iets van onze kant gehoord verder?


@Herman321 ik wil er gezien de stilte vanuit gaan dat het probleem voor je is opgelost. :relaxed: Mocht dat toch niet zo zijn en gaat het toch nog niet goed met het ontvangen van oproepen op je prepaid horen we graag van je!