Skip to main content

Uit de chat gegooid. Moet een belangrijk telefoongesprek voeren. Ik had nog beltegoed maar kon blijkbaar niet bellen.  Telefoon opgewaardeerd. Melding gekregen dat bundel actief is en nog kan ik niet bellen. Meer dan irritant want in dit geval is het belangrijk.

Beste @MariaDVB, welkom! Ik zie dat je je adresgegevens ingevuld hebt, waar je je 06-nummer aan gekoppeld hebt. Ik kan op dit moment zien dat je geen beltegoed meer hebt op dat betreffende 06-nummer, dus ik twijfel even of ik nu de goede heb. Zou je je mobiele nummer ook in je forumprofiel willen zetten? Ik zie op dit nummer wel een belbundel met nog 30 minuten. Als jij naar een regulier vast of mobiel nummer probeert te bellen, moet dat gewoon werken. Je kunt daarmee niet naar 0800-/0900- of andere servicenummers bellen. 


Hai, zojuist gedaan, Net nog even geprobeerd maar kan nog steeds niet bellen. 


Dat was inderdaad het nummer wat ik zag. Heel vreemd dat het nog niet werkt! Welke melding krijg jij als je probeert te bellen? En kan je wel gebeld worden? Heb je geprobeerd andere nummers te bellen en lukt dat wel? 


Ik krijg de melding dat ik niet kan bellen en moet opwaarderen. Ik heb nog geen ander nummer gebeld.  Ik kan wel gebeld worden, 


Je gaf in je eerste bericht aan dat je opgewaardeerd had, maar ik zie geen saldo staan. Hoe heb je opgewaardeerd? En met welk bedrag? 


Ik heb een bundel gekocht via de app. 


Dat wordt niet als opwaarderen gezien, dus daar hebben we de oorzaak! Je zult in dat geval echt saldo toe moeten voegen, om het zo maar even te noemen. Je kunt op onze website lezen op welke manieren je kunt opwaarderen. Daarna zou je weer moeten kunnen bellen. 


Kies “Ik wil beltegoed opwaarderen” !
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Je kunt geen bundels gebruiken zonder dat er beltegoed staat. Minimaal iets van € 3 heb ik begrepen.

Gooi er ff een tientje op en je kunt weer bellen.

Prepaid blijft werken met beltegoed en als je 1 X per half jaar belt van dat beltegoed. Met altijd maar bundels direct kopen werkt die automatische verlenging niet.


Ik heb een bundel gekocht met belminuten, dan moet ik toch gewoon kunnen bellen lijkt me?


Nee. Dat is duidelijk vermeld. Er dient (ook) gewoon tegoed te staan.

En aangezien je nu helemaal niet kunt bellen met enige spoed gewoon beltegoed storten, anders loop je ook nog kans dat je nummer vervalt. Dat gebeurt 3 maanden na het moment dat je niet meer kunt bellen.

Als je tegoed stort kun je direct bellen en gebruik maken van de aangekochte bundel :smirk: .


Een bundel kopen is inderdaad niet opwaarderen. Het is belangrijk dat je echt opwaardeert en dan kan je, zoals Peter aangeeft, gebruik maken van de aangekochte bundel.