Skip to main content

Hallo,

ik heb een kpn prepaid simkaart. Voorheen was deze van Telfort.

Op de Telfort simkaart kon ik al geen verbinding maken met 3G/4g. Toen heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd van kpn maar het probleem blijft aanhouden.

ik heb een iPhone 6s met iOS 13.

bij mijn mobiele netwerk instellingen blijft bij personal hotspot een loader draaien.

ik heb de netwerkinstellingen meerdere malen gereset en de apn instellingen staan volgens mij goed (kpn / internet)

op een ander toestel heeft de Sim hetzelfde probleem en een andere Sim in mijn toestel kan wel verbinding maken.

ik ga binnenkort op vakantie waar ik mobiel internet nodig zal hebben.

heeft iemand enig idee of en hoe ik dit kan oplossen?

 

alvast bedankt!

 

Hoi @Juliam, welkom op het forum. Dat speelt dus al een tijdje begrijp ik! Dat je jouw simkaart al in een ander toestel hebt geprobeerd en het daar ook niet werkt en een andere sim in jouw toestel wel, geeft al aan dat het in ieder geval niet aan het toestel ligt. Ik zie dat je je 06-nummer al op je forumprofiel hebt staan, kan je daar (bij Persoonlijke opmerkingen) ook het bijbehorende simkaartnummer toevoegen? Daarmee kan ik de instellingen van het nummer er ook bij pakken en kijken hoe het aan onze kant staat. Als je een seintje geeft na het invullen kan ik dat doen.

Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, misschien is er op jouw bestemming ook een Wifi netwerk beschikbaar. Daarmee zal je sowieso verbinding kunnen maken.


Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie. Het simkaart nummer is toegevoegd.


Merci @Juliam, internet stond voor jouw prepaid aansluiting inderdaad uit. Dat verklaart waarom het niet werkte, ik heb het nu voor je aangezet.

Op onze website hebben we ook een pagina met meer informatie over het gebruik van prepaid in het buitenland, met meer informatie: Prepaid in het buitenland: bellen, sms'en en internet.


Heel erg bedankt @Jasper, alles werkt weer!


Graag gedaan, fijne vakantie alvast!