Skip to main content
Beantwoord

KPN prepaid, hoe zit het?

• January 24, 2026
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

vraag mij af… waarom we steeds worden  beroofd van onze bel te goed  t,is ieder keer weer een tientje lichter. Ben nu wel klaar mee met KPN PREPAID,

In mn telefoon instellingen heb altijd alles zorgvuldig uit gezet oa mobilie gegevens, alleen WIFI, Van morgen mn vroeu weer 10 euro lichter..

KPN… Hoe kan dat!!!!!!!!!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@PapaAlfaDrie ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

6 reacties

• January 24, 2026

Dat komt omdat tegenwoordig 4G op een smartphone nooit echt volledig uit staat.

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2026

hoe kan ik dat uitzetten…..simkaart blokkeren misschien...

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2026

als dat zo is, noem ik dat een  falende techniek van KPN, Dan maar ff mn beltegoed terugstorten dacht ik zo, ik blijf niet  bezig met bel tegoed komen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 24, 2026

Hallo ​@PapaAlfaDrie ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Niet per ongeluk een abonnement op premium sms-berichten?

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2026

hoi…. neee echt niet, bellen zelf maar zelden alleen voo r noodgevallen…..