Skip to main content

Ik heb nu prepaid met bonustarief van kpn op mijn telefoon.
Ik bel en sms eigenlijk nooit en maak overal gebruik van wifi.
Ik kan met 10 euro beltegoed zeker een jaar soms twee jaar doen.

In de zomermaanden zijn we op onze boot en dan heb ik bijna geen mogelijkheden voor wifi.
Misschien heel af en toe als we even in een haven zijn, maar vaak niet.
Ik denk erover om daarom of sim only te gaan gebruiken of een bundel aan te schaffen bovenop mijn prepaidkaart.
Ik zou dit dan gebruiken om whatsapp te gebruiken en iedere dag de digitale krant te downloaden.

Dit zijn de twee zaken die ik het meest zal gebruiken.
Afhankelijk waar ik op uitkom wil ik misschien ook online mijn examens gaan oefenen.
Dit zijn examens waarbij plaatjes voorkomen en waar ik middels meerkeuze vragen antwoord moet geven.

 

Dan nu mijn vragen

1)
Ik zie dat er een internetbundel voor een maand met onbeperkt online met 128kbit/s is
Dit is natuurlijk megatraag, maar kan ik hier mee uit de voeten voor whattsapp en de krant online binnenhalen. Of gaat dat met die krant al sowieso niet lukken?

2)
Als ik kies voor een maandbundel van 100MB of 1GB dan ligt de snelheid al hoger met 25Mbits/s,
Ik denk dat bovenstaande 3 dingen dan wel moeten kunnen qua snelheid.
Maar wat nu als ik na twee weken bijvoorbeeld al aan mijn maximale dataverbruik zit.
Kan ik dan gelijk weer voor een maand de 100MB of de 1GB bundel bijkopen, of moet ik eerst die eerste maand afmaken?
Kortom kan ik bijvoorbeeld in 6 weken tijd 3 keer de 1GB bundel kopen en achterelkaar gebruiken?

3)
Loopt een maandbundel vanaf de dag dat je die aanschaft en dan 30 dagen verder of steeds vanaf de 1e van de maand?

4)
Een andere optie is waarschijnlijk simonly.
Kan ik dat ook voor 2 of 3 maanden nemen en dan weer terug overstappen naar prepaid?
Of is dat niet te doen of erg ingewikkeld i.v.m. nummerbehoud en dergelijke.
Of zitten er steeds kosten aan als ik overstap van prepaid naar sim only en andersom.

5)
En ook daar de vraag, gaat dit per de 1e van de maand of per wanneer je start met de wijziging.

6)
ik heb nu €34.83 tegoed(€21,03 gewoon tegoed en €13,80 bonus tegoed.
Gezien mijn normale verbruik zal ik dit voorlopig niet opmaken.
Als ik ervoor kies om een bundel aan te schaffen kan dit dan uit het gewone tegoed?
Ik had als zoiets gelezen dat het bonustegoed hier niet voor gebruikt kan worden.

7)
Ik neem aan dat als ik al kan wisselen tussen prepaid en simonly dat mijn tegoed van prepaid steeds zal vervallen.

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

Als je met 10 euro een hele jaar vooruit kan en soms zelf 2 jaar dan denk ik toch echt dat SimOnly echt veel te duur is voor je gebruik.

Dan even over de 128kbit bundel. Whatsapp werkt prima, fotos binnen halen lukt ook wel goed, videos dan weer niet, dat duurt namelijk een tijdje voor dat ze binnen zijn door de lage snelheid.

Op whatsapp heb je een instelling dan media die je krijgt toegestuurd niet automatisch word gedownload, ik zou dat zeker instellen op niet automatisch downloaden, maar het chatten, fotos binnen halen en zelfs het bellen werkt goed.

Ook is het zeker mogelijk om de digitale krant er mee te lezen, ik zou daarvoor wel een andere browser downloaden die speciaal is gemaakt voor trage internet verbinden, die browser heet Opera Mini en die browser is prima om je krantje te lezen.

Een bundel loopt vanaf de dag van aankoop tot na 30 dagen. Maakt niet uit op welke dag je de bundel hebt gekocht.

KPN heeft maandelijksopzegbare simonly’s maar die zijn allemaal +2,50 euro per maand duurder, en vergeet ook niet dat elke keer dat je overstapt naar een simonly ook weer zit met de 25 euro aansluitkosten.

Nou is het zo dat als je ook andere producten van KPN hebt wel wat korting kan krijgen, maar het continue wisselen van prepaid naar simonly lijkt me niet echt handig en duur.

Beltegoed wat je op je simkaart hebt word verrekent met je 1e factuur als je overstapt op een simonly van KPN.

Ik weet niet of je kpn prepaid bundels kan stapelen, dat zal even iemand anders voor je moeten oplossen.

Bundels kan je betalen uit je gewone beltegoed (geen bonus beltegoed).

 


Hi @l.stadh, ik zie dat @Misja20 je al flink wat informatie heeft gegeven, maar ik zal je vragen ook stuk voor stuk nog even bij langs gaan!

1)
Ik zie dat er een internetbundel voor een maand met onbeperkt online met 128kbit/s is
Dit is natuurlijk megatraag, maar kan ik hier mee uit de voeten voor whattsapp en de krant online binnenhalen. Of gaat dat met die krant al sowieso niet lukken?

Persoonlijk zou ik dit je niet aanraden, al is het alleen al omdat je niet kunt switchen naar een 100Mb of 1Gb bundel als er een onbeperkt online bundel actief staat. Mocht de snelheid daar van tegenvallen, dan kan je gedurende de maand dat die onbeperkt online bundel actief is, geen andere bundels bestellen en zit je vast aan de lage snelheid.

2)
Als ik kies voor een maandbundel van 100MB of 1GB dan ligt de snelheid al hoger met 25Mbits/s,
Ik denk dat bovenstaande 3 dingen dan wel moeten kunnen qua snelheid.
Maar wat nu als ik na twee weken bijvoorbeeld al aan mijn maximale dataverbruik zit.
Kan ik dan gelijk weer voor een maand de 100MB of de 1GB bundel bijkopen, of moet ik eerst die eerste maand afmaken?
Kortom kan ik bijvoorbeeld in 6 weken tijd 3 keer de 1GB bundel kopen en achterelkaar gebruiken?

Je kunt gewoon een nieuwe bundel kopen als er 1 op is, geen probleem!

3)
Loopt een maandbundel vanaf de dag dat je die aanschaft en dan 30 dagen verder of steeds vanaf de 1e van de maand?

Hij loopt 30 dagen vanaf het moment van aanschaffen.

4)
Een andere optie is waarschijnlijk simonly.
Kan ik dat ook voor 2 of 3 maanden nemen en dan weer terug overstappen naar prepaid?
Of is dat niet te doen of erg ingewikkeld i.v.m. nummerbehoud en dergelijke.
Of zitten er steeds kosten aan als ik overstap van prepaid naar sim only en andersom.

 

Je kunt er voor kiezen om een maandelijks opzegbare sim only af te sluiten, wat betreft nummerbehoud is dit niet erg ingewikkeld. Als je nu prepaid hebt kan je zonder problemen een abonnement bestellen met hetzelfde nummer. 

KPN heeft maandelijksopzegbare simonly’s maar die zijn allemaal +2,50 euro per maand duurder, en vergeet ook niet dat elke keer dat je overstapt naar een simonly ook weer zit met de 25 euro aansluitkosten.

Goed nieuws; Hier is sinds 1 juli iets aan gewijzigd, er zijn nu géén aansluitkosten meer bij het overstappen van prepaid naar een abonnement :slight_smile:

Als je weer terug wil naar prepaid, kan het abonnement worden opgezegd en weer worden omgezet naar een prepaid nummer. Daarbij gaat dan wel 1 maand opzegtermijn gelden.

5)
En ook daar de vraag, gaat dit per de 1e van de maand of per wanneer je start met de wijziging.

Omzetten van prepaid naar een abonnement is vrijwel per direct geregeld. Andersom geldt er een opzegtermijn van 1 maand, als je kiest voor de maandelijks opzegbare variant.

6)
ik heb nu €34.83 tegoed(€21,03 gewoon tegoed en €13,80 bonus tegoed.
Gezien mijn normale verbruik zal ik dit voorlopig niet opmaken.
Als ik ervoor kies om een bundel aan te schaffen kan dit dan uit het gewone tegoed?
Ik had als zoiets gelezen dat het bonustegoed hier niet voor gebruikt kan worden.

7)
Ik neem aan dat als ik al kan wisselen tussen prepaid en simonly dat mijn tegoed van prepaid steeds zal vervallen.

Je kunt inderdaad met je normale tegoed bundels aanschaffen. Mocht je toch kiezen voor een - tijdelijk-  abonnement, dan krijg je je tegoed dat er nog op stond op het moment van overstappen, wel van ons terug :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik ben er helemaal uit.
Dank jullie wel voor alle tips.


Top! Graag gedaan en bedankt dat je het nog even laat weten :blush: