Complete geschiedenis, anders is het beeld niet compleet...
November 2022
Ik kocht 21 november vorig jaar een KPN prepaid simkaartje in de AH. Dat bleek toevallig een supermooi nummer te hebben. Maar het simkaartje werkte niet.
Hiermee ben ik naar de KPN XL gegaan, in Amsterdam op de Van der Madeweg. Het nummer bleek eerder al aan iemand anders toegekend! Dat had nooit mogen gebeuren, aangezien het dus nog hoorde bij mijn simkaartje uit de AH waarvan de datum nog ruim geldig was. Ik overhandigde aankoopbewijs, KPN ging onderzoek doen...
December 2022
De conclusie van KPN's onderzoek, aan mij verteld in de KPN XL winkel: hoe dit mis kon gaan mochten ze niet zeggen, maar ik had recht op het nummer. De KPN XL medewerker regelde de administratie: koppelde het nummer aan een nieuw simkaartje voor mij + heeft ook alles op mijn naam gezet.
Nu / mei 2023
Druk, druk, druk... Het simkaartje is een tijd in een la blijven liggen. Maar wel een agenda reminder gemaakt om 'm in elk geval iedere 5 maanden even in leven te houden. Nu dus. Daarom zojuist dit gedaan:
- Ik maak op de KPN site een KPN ID aan en probeer het nummer te koppelen aan m'n profiel: "Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een sms te sturen."
- Ik stop de simkaart in de telefoon. Start de telefoon opnieuw op. Wacht een paar minuten. Notificatiebalk geeft aan dat er verbinding is. Ik bel een nummer: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld. Voor meer informatie..." etc, etc.
Waarom werkt mijn nummer nu (nog steeds/weer) niet? Ik zit binnen de 6 maanden. Zie mijn profiel voor gegevens. Het nummer wat niet werkt eindigt op 99. Laat anders weten hoe ik jullie de relevante gegevens moet doorgeven.