Skip to main content

Complete geschiedenis, anders is het beeld niet compleet...

November 2022

Ik kocht 21 november vorig jaar een KPN prepaid simkaartje in de AH. Dat bleek toevallig een supermooi nummer te hebben. Maar het simkaartje werkte niet.

Hiermee ben ik naar de KPN XL gegaan, in Amsterdam op de Van der Madeweg. Het nummer bleek eerder al aan iemand anders toegekend! Dat had nooit mogen gebeuren, aangezien het dus nog hoorde bij mijn simkaartje uit de AH waarvan de datum nog ruim geldig was. Ik overhandigde aankoopbewijs, KPN ging onderzoek doen...

December 2022

De conclusie van KPN's onderzoek, aan mij verteld in de KPN XL winkel: hoe dit mis kon gaan mochten ze niet zeggen, maar ik had recht op het nummer. De KPN XL medewerker regelde de administratie: koppelde het nummer aan een nieuw simkaartje voor mij + heeft ook alles op mijn naam gezet.

Nu / mei 2023

Druk, druk, druk... Het simkaartje is een tijd in een la blijven liggen. Maar wel een agenda reminder gemaakt om 'm in elk geval iedere 5 maanden even in leven te houden. Nu dus. Daarom zojuist dit gedaan:

- Ik maak op de KPN site een KPN ID aan en probeer het nummer te koppelen aan m'n profiel: "Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een sms te sturen."

- Ik stop de simkaart in de telefoon. Start de telefoon opnieuw op. Wacht een paar minuten. Notificatiebalk geeft aan dat er verbinding is. Ik bel een nummer: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld. Voor meer informatie..." etc, etc.

Waarom werkt mijn nummer nu (nog steeds/weer) niet? Ik zit binnen de 6 maanden. Zie mijn profiel voor gegevens. Het nummer wat niet werkt eindigt op 99. Laat anders weten hoe ik jullie de relevante gegevens moet doorgeven.

Hallo @ruben_abc ,

Ik zou gewoon weer teruggaan naar die KPN-winkel. En doe daarna dan wel gelijk de activatie, het geeft geen nut om daar vijf maanden mee te wachten. 


Vanmiddag naar dezelfde KPN winkel geweest, maar de specifieke medewerker die me vorig jaar ook had geholpen (die gaat over complexere dossiers) is er maandag pas weer. Degene die me nu heeft geholpen geeft aan dat het nummer deze zondag middernacht vervalt en hij kon ‘m niet deblokkeren, dus waarschijnlijk heb ik pech… Wat heel raar zou zijn, want ik heb deze simkaart pas sinds eind december en dan zitten we dus nog ruim binnen de 6 maanden.

KPN opgebeld. Die gaven aan dat het nummer nog in “voorblokkade” zat, wat zou betekenen dat ik het met een beltegoed bon van de supermarkt nog kan opwaarderen en zo deblokkeren. Bon met beltegoed gekocht en alle drie de methodes op de bon geprobeerd (een paar keer):

  1. SMS naar 1266: wordt niet verzonden, met error code 8
  2. KPN prepaid app: ik ontvang nooit de sms met bevestiging
  3. Bellen naar 1244: hoor de mededeling dat m'n tegoed is geblokkeerd (joh) wegens niet gebruiken voor 6 maanden, maar dat ik dat kan fixen door beltegoed op te waarderen…waarna de verbinding direct wordt verbroken, zodat ik niet de kans krijg dat te doen.

Maandagochtend lig ik op de stoep bij de winkel.


Maandagochtend is te laat, dan ben je jouw nummer definitief kwijt. 
 

Waarom niet online opwaarderen? 
Dat heb je volgens mij nog niet geprobeerd. 
 

Beltegoed opwaarderen

Je kunt op de volgende manieren je prepaid tegoed opwaarderen:

 

Eenmalig online opwaarderen

Kies een bedrag of bestel direct een bundel via Prepaid opwaarderen.

 

Opwaarderen via sms

Meld je 1 keer aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen. Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Stuur gratis een SMS met PLUSsspatie]het bedrag]spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345. Je beltegoed wordt direct opgehoogd. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

 

Mobiel opwaarderen

Registreer je voor SMS en mobiel opwaarderen via Mobiel opwaarderen. Bel voor mobiel opwaarderen naar 1244.

Lukt het niet om je aan te melden? Probeer dan eens een andere browser. Chrome werkt het beste.

 


Linkje geprobeerd. Na alles te hebben ingevuld geklikt op Afrekenen, waarop onder het veld met het telnummer de melding verschijnt "uw account is opgeschort of geblokkeerd.”


@ruben_abc Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie wat betreft de simkaart. 

Ik heb de situatie intern nagevraagd. Om uit te zoeken wat er mogelijk is. 

Zodra ik terugkoppeling heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 


Top. Dank je 👍

Ik zat nog te denken stel dat de "6 maanden afteller" niet eind december 2022 is ingegaan (toen de KPN XL het nummer aan een verse simkaart koppelde), maar al op de aankoopdatum van het oorspronkelijke simkaartje: 21 november 2022. Dan is dat nog steeds korter dan 6 maanden geleden, gerekend vanaf 11 mei nu (de dag dat ik ging testen en dit topic plaatste). Ja, dat zou erg krap zijn. En ik ben me er 100% bewust van hoe stom het is dat ik dit nummer destijds in december niet meteen heb getest, na al het gedoe wat er al aan vooraf was gegaan. Maar of je nou de ene of de andere datum aanhoudt, ik zit nog gewoon binnen die 6 maanden. Dus vandaar dat ik niet snap wat hier mis is gegaan.

Ik hoor het als er updates zijn, en ik ga dus morgenochtend nog even naar de winkel!


OPGELOST in de KPN XL! Dus mocht er hier nog iemand achter de schermen bezig zijn: raak ajb niets meer aan; het werkt nu 😆

Als ik het goed begreep was het probleem dat de verloopdatum nog op die van de vorige bezitter van dit nummer stond. Dus toen eind vorig jaar het nummer is overgezet op een nieuwe simkaart voor mij, omdat ik er na onderzoek recht op bleek te hebben (zie geschiedenis begin van dit topic), toen is de verloopdatum niet ook meteen meegewijzigd. Was ik destijds nou zo slim geweest om meteen na deze acties ook even op te waarderen en/of bellen, dan was de teller van de verloopdatum natuurlijk gereset...maar zo slim was ik dus niet 🙃

Bleek trouwens dat het pas half Juni definitief verliep en niet dit weekend, wat een eerdere medewerker zei. Dus vandaar dat het nu nog te redden was (opnieuw overgezet op nieuwe simkaart).

 
 

 

 


Mooi nieuws ! 👍🏽