De complete tijdlijn staan onder, maar de ingekorte versie:
Ik had een supermooi nummer van KPN prepaid liggen. Het gaat om het nummer wat ik als “Mobiele telefoonnummer(s)” in m'n profiel hier heb staan. Afgelopen weekend heb ik ontdekt dat dit nummer (alweer) niet meer werkt. Maandag ben ik ermee naar de KPN XL in Amsterdam geweest: het nummer blijkt eind augustus uitgeporteerd te zijn. Hier heb ik geen toestemming voor gegeven. Op 15 mei heb ik het nummer in dezelfde KPN XL Amsterdam vanwege een eerder probleem nog laten overzetten op een nieuwe simkaart en toen ook opgewaardeerd. Dus maar 3-4 maanden daarvoor.
De KPN XL Amsterdam begreep niet hoe dit uitporteren in augustus heeft mogen gebeuren. Ze gaven aan dat ik het beste een klacht kon indienen, zodat KPN onderzoek kan starten. Bij deze.
Let goed op dat dit nummer in een krap jaar sowieso een rare geschiedenis heeft opgebouwd. Onder staat mijn versie van de complete tijdlijn. Verder kent Mohamed in de KPN XL Amsterdam deze geschiedenis het beste. Mocht KPN bewijzen willen, dan heb ik o.a. de recentste simkaart fysiek in m'n bezit + een scan van de allereerste simkaart met de bon van de AH.
Complete tijdlijn (datum = jaar-maand-dag):
- 2022-11-21 - Oorspronkelijke simkaart gekocht in de AH op het Bijlmerplein. Blijkt een supermooi nummer te zijn, maar het lijkt niet te werken. Simkaart nummer 1.
- 2022-12-09 - Naar KPN XL Amsterdam gegaan met de simkaart. Fantastisch geholpen door Mohamed. Nummer bleek maanden eerder al op een andere klant te zijn gezet. Dat had nooit mogen gebeuren, zolang het nog op een prepaid sim in de winkel te koop lag...wat ik dus had gekocht. Na wat dagen onderzoek ("security case"?) en overhandigen van het aankoopbewijs mijnerzijds was de conclusie dat ik inderdaad recht had op het nummer. Het moest wel even op een nieuwe simkaart gezet worden. Prima. Simkaart nummer 2.
- 2023-05-12 - Nummer werkt weer niet. Ik dacht, mijn stomme fout: te lang gewacht met gebruiken (6 maanden+). Dus ik probeer het op te waarderen, maar ook dat lukt al niet meer. En dus…
- 2023-05-15 - Opnieuw naar KPN XL Amsterdam gegaan. Mohamed saves the day again. Bleek dat de 6-maanden afteller niet gereset was toen in december 2022 het nummer naar mij was teruggehaald, waardoor het al eerder was verlopen dan ik had uitgerekend. Gelukkig was het nummer nog te redden. Tegoed opgewaardeerd. Nummer ook even in Mijn KPN profiel gezet. Wel weer op een nieuwe simkaart. Simkaart nummer 3.
- 2023-10-09 - Nummer werkt weer niet! Ik ga weer naar KPN XL Amsterdam (nieuwe winkel op een veel leukere locatie). Hey Mohamed Na wat graven in de systemen en rondbellen blijkt het nummer te zijn uitgeporteerd. De aanvraag was op 25 augustus en is op 27 augustus uitgevoerd; dat is dus 3 maanden na m'n vorige bezoek in mei. Ik heb geen toestemming gegeven voor het uitporteren. Ik kreeg ook de vraag of ik in Rotterdam in een KPN winkel was geweest (daar is volgens de KPN systemen dan denk ik ook iets met dit nummer gedaan?): ik ben nooit in de KPN winkel in Rotterdam geweest. Ik woon/werk in omgeving Amsterdam, dus dat zou ook niet logisch voor me zijn.
Hoor het graag wat de volgende stap is en of jullie nog iets van mij nodig hebben. Alvast bedankt!