Skip to main content

Goedeavond,

Wij hebben 2 prepaid simkaarten op ons adres. We kwamen tot de ontdekking dat op beide nummers geen tegoed meer stond. In april hebben we beide telefoons nog opgewaardeerd, er stond toen op beide telefoons ongeveer 30 euro tegoed. Vandaag kwamen we er achter dat er geen tegoed meer op stond. Kan door een medewerker uitgezocht worden door welke app(s) dit tegoed gebruikt is? We hebben beide telefoons vandaag opgewaardeerd met 10 euro. Ik heb al in de instellingen van de telefoons gekeken, maar ik zie daar geen enorm hoog datagebruik. 

Beide telefoons zijn ook 90% van de tijd thuis onder de wifi, dan mogen we toch verwachten dat ze wifi gebruiken en niet beide 30 euro tegoed verbruiken?!

Graag hoor ik een reactie waar dit tegoed door gebruikt is, de nummers staan in mijn profiel.

 

M.v.g

je kunt zelf in je telefoon zien welke apps data gebruikt hebben, kpn kan en mag dat niet. ook kan je telefoon mobiel gaan gebruiken als het wifi signaal te zwak is. dit kun je uitzetten.


Hoi @Mesh Netwerk, als het beltegoed opgaat zonder dat je het echt gebruikt hebt zal dat als een verrassing komen. We kunnen hooguit zien of het aan data is opgegaan, meer dan dat kunnen we daarover niet zien. De telefoon zelf is de enige plek die bijhoudt welke app wat gebruikt, dat is voor ons niet te zien. 

Het zou kunnen dat Wifi assistentie aanstaat op jullie toestellen. Dat is een functie in Apple iOS en Android waarbij het mobiele netwerk wordt gebruikt als ondersteuning van het Wifi netwerk. Je kunt dat uitzetten:


Dat verklaart al meer @Jasper .

Zal jij eens kunnen uitzoeken op welke datum veel tegoed is gebruikt door de telefoons? Dan weten we al wat meer.

M.v.g.


Zet op een prepaid telefoon altijd "Mobiele gegevens" uit zodat deze niet via 4G data zal verbruiken.


Je kunt het mobiele internet inderdaad ook in z'n geheel uitschakelen. Dan weet je zeker dat er geen data gebruikt zal worden. Dat heeft geen invloed op het Wifi netwerk, dat zal daarmee gewoon blijven werken.

Zal jij eens kunnen uitzoeken op welke datum veel tegoed is gebruikt door de telefoons? Dan weten we al wat meer.

Als je voor beide nummers de simkaartnummers ook aan je forumprofiel kunt toevoegen en daarna een seintje geeft kan ik kijken of ik dat kan zien.