Skip to main content

Hallo, ik heb een mail gehad van KPN (campagne@kpn.com) dat ik een nieuwe simkaart moet aanvragen. Ik weet niet of ik dit kan vertrouwen, het lijkt echt. Maar in de mail staat mijn telefoonnummer en is de simkaart gratis. Als ik op de link klik wordt om mijn telefoonnummer gevraagd. Als ik op de website van KPN zoek is de enige optie een nieuwe SIM kopen voor 4,99 euro.  Is de mail echt van KPN?

Hi @Pat1569! Goed dat jij je vraag hier stelt en zo alert bent! 


Ik kan je vertellen dat we op dit moment verzoeken sturen om een nieuwe simkaart aan te vragen, bijvoorbeeld aan klanten die nog gebruik maken van een verouderde simkaart. Daarbij opgeteld het feit dat mailtjes afkomstig van een @kpn.com e-mailadres te vertrouwen zijn, kan ik aangeven aangeven dat je het verzoek / de ontvangen mail kunt vertrouwen! :blush:

Ik kan mij voorstellen dat je het fijner vindt om het niet online te regelen, die mogelijkheden bieden wij ook:

Heb jij een abonnement of een prepaid nummer via ons?
Als je een abonnement hebt, kun je ook via onze klantenservice kosteloos een vervangende simkaart aanvragen. 

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Heb je een prepaid nummer, dan kan het online of via één van onze winkels. 

 

Ik hoop dat ik je gerust heb kunnen stellen! Als je nog vragen hebt, laat het maar weten!


Als ik op de website van KPN zoek is de enige optie een nieuwe SIM kopen voor 4,99 euro.  Is de mail echt van KPN?

 

Hallo @Pat1569 ,

Hieronder de link naar de pagina waar je gratis een vervangende simkaart kunt aanvragen : 

Meer informatie over het omruilen en het aanvragen van de nieuwe simkaart kan via https://www.kpn.com/vervangjesimkaart (staat ook in de mails en smsjes). Daar staat ook een FAQ die ik hieronder nog even plaats.

 

Veelgestelde Vragen:


Houd ik hetzelfde telefoonnummer?

Ja. Er gebeurt niets met je telefoonnummers , appjes, sms'jes of voicemails. Je behoudt hetzelfde telefoonnummer en je blijft hetzelfde betalen.

Is de simkaart die ik nu heb niet meer veilig?

Je simkaart krijgt geen nieuwe beveiligingsupdates meer. Daarom is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. Zo ben je verzekerd van de laatste updates.

Ik bel alleen met mijn toestel en ik heb ook geen smartphone, heb ik dan wel een nieuwe simkaart nodig?

Ja, ook dan is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. Dit zorgt voor een goede kwaliteit. En de nieuwe simkaart heeft de laatste veiligheidsupdates.

Waarom heb ik met een nieuwe simkaart beter bereik in het buitenland?

Met de nieuwe KPN simkaart kan je met meer aanbieders verbinding maken dan met je oude simkaart. Zo heb je altijd het beste signaal.

Kan ik de nieuwe simkaart ook via MijnKPN bestellen?

Mobiel abonnement:
Ja dat kan. Je moet een normale simkaart aanvragen. Kies voor de KPN Postpaid NFC SIM-kaart Prive.

Prepaid:
Voor prepaid is dat niet mogelijk. Bestel gratis je nieuwe Prepaid simkaart via de 'Bestel gratis een nieuwe simkaart' knop op deze pagina.

Past de simkaart in mijn toestel?

Ja, je krijgt een 3-in-1 simkaart. Je drukt heel makkelijk het juiste formaat uit het plastic. Past altijd!

3-in-1 simkaart

Wat is bellen via wifi?

KPN heeft een dekking van 99%. Dus je hebt overal bereik. Maar in bijvoorbeeld moderne gebouwen waar veel staal en beton in verwerkt zit, kan het bereik minder zijn. Als je een geschikte telefoon hebt, schakelt die automatisch over naar bellen via de wifi van dat gebouw. Zo heb je altijd de beste gesprekskwaliteit.

Hoe bewaar ik de telefoonnummers die ik op mijn simkaart heb opgeslagen?

Het is niet meer nodig om telefoonnummers op je simkaart op te slaan, omdat er voldoende ruimte is op de meeste smartphones.Heb je toch nog nummers op je simkaart opgeslagen? Kopieer deze dan eerst van je simkaart naar je toestel, voordat je de nieuwe simkaart activeert. Hulp nodig bij het kopiëren van je telefoonnummers? Bekijk onze toestelhulp.

Ik gebruik de simkaart niet in een mobiel toestel, maar in een ander apparaat. Heb ik dan wel een nieuwe simkaart nodig?

Ja, ook dan is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. De nieuwe simkaart heeft de laatste beveiligingsupdates.
Gebruik je de simkaart in een apparaat met Circuit Switched Data? Vanaf 1 mei ondersteunt KPN Circuit Switched Data niet meer. Neem dan contact op met de leverancier van dit apparaat. Voor meer informatie kijk op kpn.com/csdstopt

Ik heb een Prepaid simkaart. Wat gebeurt er met mijn beltegoed als ik van simkaart wissel?

Je behoudt jouw beltegoed na de simkaart wissel.