Skip to main content

Hoi, 

Mijn abonnement zou verlopen op 4 oktober. Nu ben ik 18 september in de winkel geweest om mijn abonnement om te zetten naar een prepaid simkaart. Dat kon dan per 18 oktober ivm een maand opzegtermijn. Niet netjes, maar prima. Nu heb ik daar nog 2x achteraan gebeld omdat ik daarvan geen mail ontving ter bevestiging van mijn wijziging. Nu werd er aan de telefoon verteld dat de wijziging goed in het systeem stond en dat mijn abonnement per 18 oktober zou worden omgezet. Nu zijn er op 10 oktober toch weer mijn volledige abonnementskosten afgeschreven. Ik ben zwaar teleurgesteld van jullie service en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Deze wijziging heeft me nu al heel veel tijd en moeite gekost, iets wat ik niet van KPN zou mogen verwachten. Elke keer wordt ik door een domme chatbot naar een bel afspraak gestuurd, terwijl ik in het buitenland zit. Dit heb ik overigens in het eerdere gesprek aangegeven, met daarbij de boodschap dat ik het toen absoluut geregeld wilde hebben; wat de telefoniste me toen ook verzekerde. Niets bleek minder waar. 
 

Ik heb de laatste afschrijving gestorneerd en wil dat mijn huidige abonnement per direct wordt omgezet naar prepaid. 

Hoi @Emma Siteur 

Welkom op de community van KPN.

Ik snap dat je jouw KPN abonnement snel omgezet wilt hebben naar een KPN Prepaid aansluiting, maar dat zal echt niet eerder gaan gebeuren dan 18 oktober 2024.
Je hebt bij het beëindigen van een KPN mobiel abonnement altijd een opzegtermijn van een maand, dat staat ook in de Algemene Voorwaarden van KPN maar geldt ook bij alle andere providers in Nederland.

Als je op 18 september 2024 in de KPN winkel bent geweest, om dit verzoek in te dienen, dan moet je dus rekening houden met die maand opzegtermijn, alvorens je wordt omgezet naar een KPN Prepaid aansluiting.

Dat je op 10 oktober 2024 een factuur hebt ontvangen van je mobiele abonnement, is in deze niet raar of vreemd, omdat het geautomatiseerde betaalsysteem pas na de opzegdatum (in jouw geval 18 oktober 2024) ziet dat het abonnement beëindigd is.
Daarnaast dien je dus nog gewoon tot 18 oktober 2024 je KPN mobiele abonnement te betalen, alles wat je teveel hebt betaald krijg je van KPN vanzelf weer teruggestort, en zie je terug op je eindfactuur.

Door het nu te storneren breng je jezelf alleen maar verder in de problemen, aangezien dan automatisch in incassoproces in gang wordt gezet.
Dus zodra je de eerste herinnering gaat ontvangen van het openstaand bedrag, adviseer ik je wel om die direct te voldoen om verder problemen te voorkomen.

Je huidige KPN mobiel abonnement zal dus niet per direct omgezet kunnen worden naar een KPN Prepaid aansluiting, omdat je vast zit aan die opzegtermijn van een maand.
Je zou dus helaas moeten wachten tot 18 oktober 2024, en dat is al over 4 dagen.


Hoi @Emma Siteur. Bij KPN betaal je jouw abonnementskosten altijd een maand vooruit. Je ontvangt nog een slotnota na 18 oktober. Op de slotnota krijg je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terug. Eventuele verbruikskosten worden (net als normaal) achteraf in rekening gebracht. Net als @Michel.uit.Arnhem in het bericht hierboven adviseer ik je om toch het openstaande bedrag niet te storneren. Meer over de factuur bij een opzegging lees je in het topic hieronder.

 


Reageer