Skip to main content

Mijn GPS Tracker werkt niet meer op de prepaid simkaart, is dit te verhelpen?

Hallo @Speedway 

 

Staat er nog genoeg saldo op de prepaid kaart?
Is hij de laatste 6 maanden nog gebruikt (uitgaande SMS of internet verbruik), na 6 maanden wordt hij geblokkeerd en heb je nog 90 dagen om hem weer actief te krijgen door de prepaid kaart op te waarderen. Na die 90 dagen vervalt het nummer en kan je er niets meer mee.


Ja kan er wel mee bellen en voldoende saldo. Alleen in de opgeladen tracker doet ie het niet. Lampje wel aan maar knippert ook niet, wat ie normaliter deed. 


Is er toen je die prepaid kaart in de tracker ging gebruiken ook wat aangepast aan de instellingen voor die prepaid simkaart door KPN of werkte het meteen?

Als het toen meteen werkte kan je ook even proberen of een andere simkaart wel werkt in de tracker, als dat ook niet werkt dan ligt het waarschijnlijk aan de tracker of een instelling in de tracker.

 


Nee werkte gelijk, niets aangepast. Heb wel 4 maanden niet gebruikt en mogelijk is er iets veranderd bij sim instellingen kpn. 


Dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat KPN zomaar sim instellingen gaat wijzigen, dat doen ze alleen op verzoek als zo'n prepaid b.v. gebruikt wordt in een goedkoop GPS horloge wat alleen via 2G werkt.

Heb je al een andere simkaart geprobeerd, het maakt niet uit of het prepaid of 1 met abonnement is.


Oeps met andere prepaid sim werkt ie ook niet..... Raar. Misschien dan toch maar andere tracker kopen. 


Je zou de instellingen in die tracker nog eens kunnen controleren als je dat nog niet gedaan hebt, wellicht dat er na 4 maanden niet gebruik instellingen verloren zijn gegaan.
Als dat verder allemaal goed staat dan zit er waarschijnlijk toch een defect in de tracker.


De instellingen beheer je via SMS en die komen dus niet aan, maakt geen connectie met netwerk lijkt me. Wel vervelend want ben gehecht aan kleine trackertje. Misschien toch iets doorgebrand of zo. Ik ga eens kijken voor een nieuwe, als maar klein is. Evengoed dank voor al je reacties GeSp. 


Hoi @Speedway, het klinkt inderdaad alsof de tracker zelf in dit geval iets niet helemaal goed doet. 

Voor zo'n geval kan je het simkaartje ook altijd in een mobiele telefoon doen en testen of het kaartje het nog doet. Dat kan dat mogelijk meteen al bevestigen of ontkrachten dat het daarmee te maken heeft.

Hopelijk is er nog een kleine tracker te vinden, die voldoet aan jouw wensen 🙂


Hallo Jasper,

Dank voor je reactie. De Sim werkt om te bellen, wordt een nieuwe tracker.

Groet


Dan wijst alles naar de tracker inderdaad. Ik ga er vanuit dat het met een nieuwe wordt opgelost.