Skip to main content

Ik hoorde van een kennis dat mijn nummer  06 ********geblokkeerd is . daarom opwaardeerkaart gekocht ,blijkt niet op te waarderen ,gebeld met 1200 en mevr. heeft toen mijn opwaardeercode ingevuld . daarna bleek de telefoon definitief geblokkeerd te zijn. heb begrepen dat na een blokkade opgewaardeerd dient te worden , dat daarna na 90 dgn bevroren tegoed weer beschikbaar komt en blokkade opgeheven wordt . is dat bij mij nu van toepassing ?   mvg Herman Dolleman

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 
 

Herman, als je prepaid nummer al onbereikbaar en geblokkeerd is dan kan je hem weggooien en heb je een nieuwe prepaid kaart nodig.

Na 6 maanden wordt de kaart geblokkeerd en heb je nog 90 dagen voor deblokkeren via opwaarderen.

Je bent tot dan nog bereikbaar, na die 90 dagen niet meer en ben je te laat.


Hallo @hermandol ,

Nee, na zes maanden inactiviteit, heb je nog precies 90 dagen om jouw nummer te reden via een opwaardering. Na die 90 dagen is jouw nummer (en het restant van het saldo) definitief verloren. 

  

De tekst op de kennisbank:

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes  maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

 

De enige oplossing is om nu een nieuw prepaidkaartje te kopen (met een nieuw 06-nummer.) 


Hallo @hermandol, als ik kijk naar het mobiele nummer dat je eerder openbaar gepost hebt, is daar wel iets mee aan de hand. Je moet een nieuwe simkaart aanvragen om de Prepaid ook in de toekomst te blijven gebruiken. Zie voor meer informatie en het aanvragen van een nieuwe simkaart: https://www.kpn.com/service/mobiel/vervang-je-simkaart

Nadat de nieuwe simkaart actief is, kun je weer gebruik maken van jouw eigen nummer en is het prepaid saldo ook weer te gebruiken. 


Advies opgevolgt  telefoon doet het weer. bedankt. 


Reageer