Skip to main content

Mijn kpn-prepaid SIM-kaart (die ik bijna nooit gebruik, maar aanhoud vanwege het mooie nummer) werkt niet meer.

Onlangs heb ik het tegoed nog opgewaardeerd, dus zou ik moeten kunnen bellen.

Als ik mijn prepaidnummer bel vanaf mijn andere telefoon, krijg ik direct de voicemail.

Uitgaand bellen wil niet en het prepaidnummer ontvangt ook geen sms.

Wie kan mij helpen om mijn prepaid weer aan de gang te krijgen?

Bij voorbaat vriendelijk dank!

 

PS: op de simkaart staat Telfort

Hallo @Bohpenyang ,

Het handigste is om even langs een KPN-winkel te lopen. Als het nummer nog bestaat, dan krijg je daar een werkende KPN-simkaart.  

Voorwaarden om je nummer te houden : 

Bij voldoende beltegoed: Minstens 1 x per half jaar (180 dagen) bellen via KPN of sms sturen.

Vanaf een opwaardering met beltegoed is ie ook weer 180 dagen geldig.

Na die 180 dagen (je kunt dan nog alleen gebeld worden) heb je 90 dagen om 'm te redden met beltegoed opwaarderen. Dit kan dan alleen met een bon bij bv de kassa van de supermarkt of tijdschriften/rookwaren-magazijn.


Hallo @Bohpenyang ,

Het handigste is om even langs een KPN-winkel te lopen. Als het nummer nog bestaat, dan krijg je daar een werkende KPN-simkaart.  

Voorwaarden om je nummer te houden : 

Bij voldoende beltegoed: Minstens 1 x per half jaar (180 dagen) bellen via KPN of sms sturen.

Vanaf een opwaardering met beltegoed is ie ook weer 180 dagen geldig.

Na die 180 dagen (je kunt dan nog alleen gebeld worden) heb je 90 dagen om 'm te redden met beltegoed opwaarderen. Dit kan dan alleen met een bon bij bv de kassa van de supermarkt of tijdschriften/rookwaren-magazijn.

Dank voor je antwoord, 

Ik heb onlangs het beltegoed online opgewaardeerd, dat heeft niet gewerkt.

Is dat niet hetzelfde als het opwaarderen via een opwaardeerbonnetje ?

En is het écht nodig om de SIM om te ruilen in een KPN-winkel, of kan deze “oude” SIM kaart nog even mee?  Ik vraag dat omdat ik verwacht dat er met een komende lock-down geen KPN winkels geopend zullen zijn..

 


Het kan zijn dat jouw oude simkaart niet goed contact meer maakt met jouw telefoon. Of het nummer is uit de lucht gehaald. Bij een KPN-winkel kunnen ze dat allemaal zo zien. 

Vandaar mijn advies. Misschien anders nu nog even snel naar de winkel voordat er dadelijk wellicht wekenlang een lockdown is. 

Als het nummer niet meer bestaat, krijg je het nooit meer terug. Dan is een nieuw 06-nummer de enige optie.


Het kan zijn dat jouw oude simkaart niet goed contact meer maakt met jouw telefoon. Of het nummer is uit de lucht gehaald. Bij een KPN-winkel kunnen ze dat allemaal zo zien. 

Vandaar mijn advies. Misschien anders nu nog even snel naar de winkel voordat er dadelijk wellicht wekenlang een lockdown is. 

Als het nummer niet meer bestaat, krijg je het nooit meer terug. Dan is een nieuw 06-nummer de enige optie.

Hartelijk dank voor de nuttige info!!


Hi @Bohpenyang, is het nog gelukt om voor sluitingstijd bij een KPN winkel langs te gaan?