Hoi, ik heb een probleem met mijn prepaid kaart. Vorige maand(oktober) heb ik een nieuwe prepaid kaart besteld via grenspost adres. Dit omdat ik in Duitsland woon en ik een bericht kreeg dat mijn prepaid kaart vervangen moest worden. Nieuwe aangevraagd en binnen gekregen en opnieuw geactiveerd. Tot zover geen probleem. Ik kon bellen en gebeld worden. Een week of 2 later kom ik tot de ontdekking dat ik niet meer kon bellen en gebeld worden. Eerst nummer opgewaardeerd wat ook lukte, maar kon nog steeds niet bellen en gebeld worden. Ook geen sms'jes ontvangen dus kan niks controleren. Dus weer nieuwe simkaart aangevraagd die ik ook netjes binnen heb gekregen. Echter helaas ook met deze simkaart zelfde probleem. Wie kan mij helpen!!Â
Belde je er wel ZELF regelmatig mee? Met verbinding. En dan NIET via wifi en Whatsapp want dat telt niet mee. Er moet namelijk regelmatig* verbruik zijn van het tegoed. Dat kan alleen met de gewone bel app, sms versturen of mobiel 4G internet gebruiken.
*regelmatig: steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik.
Ik vrees dat ie éénzijdig is afgesloten nu. Dat kan alleen opgelost met een PAPIEREN opwaardeerbon. Die is niet in Duitsland te kopen. Een familielid kan 'm in Nederland kopen en je de gegevens doen toekomen. Of een foto ervan sturen. Naar je standaard telefoon of e-mail natuurlijk.
Jammer dat je in Duitsland woont. Nu kunnen een aantal standaard testjes niet om achter de status te komen. Je zou kpn kunnen proberen te bellen. Van uit buitenland voor mobiele aansluitingen +3161200 1200. Kan ook via niet-Nederlandse nummers.
Kun je nu al 3 maanden niet meer bellen dan is de aansluiting én het nummer vervallen.Â
Ik kon in oktober met het uitproberen van de nieuwe simkaart nog opbellen en ik kon zelf nog bellen. Nu lukt beide niet meer. Heb inmiddels wel weer een nieuwe simkaart kunnen aanvragen. Krijg je die dan wel ook al zou het nummer geblokkeerd zijn!? Ik heb namelijk wel een nieuwe simkaart gekregen en opwaarderen kon ik via internet doen. Bedrag is ook afgeschreven van mijn rekening, maar kan niet controleren of hij ook is bij geschreven.Â
Het is geen smartphone neem ik aan. Anders zou je de KPN Prepaid app kunnen hebben. Maar daarvoor moet je wel de sms voor de activatie kunnen ontvangen.
Ik kon in oktober nog opbellen
Toen ook verbinding laten komen of voordien al opgehangen?
Nee heb hem zitten in een gewone nokia omdat ik smartphone bij de paarden niet echt handig vind. Ik kan geen sms'jes meer versturen en ook niet ontvangen. Voor 2 weken geleden nog wel een smsje ontvangen en toen kreeg ik door dat niks meer het deed. Dit terwijl ik 2 weken daarvoor mijn nieuwe simkaart had geactiveerd en alles toen na behoren werkte. Waar kan ik een papieren opwaarderen bon kopen in Nederland. Ik ben afgelopen vrijdag nog speciaal naar Nederland gereden om de tweede nieuwe simkaart op te halen omdat ik dacht dat het aan de nieuwe simkaart lag. Helaas bleek dit niet het geval. En hoe kan ik in Nederland controleren of mijn nummer nog wel actief is voordat ik weer opnieuw beltegoed zet op een eventueel niet meer actief nummer. Heb hem namelijk al opgewaardeerd via internet met 10 euro. Heb dit nummer al neer dan 25 jaar en wil het liever niet kwijt, maar steek graag ook geen geld in iets wat ik niet meer terug krijg. Ps: bedankt voor je reacties
Ik kon in oktober nog opbellen
Toen ook verbinding laten komen of voordien al opgehangen?
En is die Nokia wel al een 4G model????? Want in hoeverre 2G / GSM nog werkt in Duitsland betwijfel ik ten zeerste. In Nederland is KPN momenteel de laatste provider met 2G / GSM end dat gaat er halverwege volgend jaar ook uit.
Geen verbinding tot stand laten komen. Gebeld met Duits vast nummer naar mijn mobiel en andersom beide keren gingen de toestellen over. Het toestel is goed, want heb nog een ander prepaid nummer en die doet het in dit toestel ook gewoon goed. Het gekke is dat de streepjes van ontvangst ook gewoon volledig ontvangst aangeven met daarbij Kpn ontvangst. Dus hij geeft niet aan simkaart onbruikbaar of helemaal niks, nee gewoon 100% ontvangst. Alleen ik kan niet meer bellen en gebeld worden. Heb zojuist nog een sms'jes verstuurd naar dat nummer wat het nu niet doet. Hij geeft aan dat het gewoon verstuurd is, maar ik krijg niks binnen. Ik kan dus ook niet via app controleren waarom hij het niet doet, want hij ontvangt geen SMS.
Heb je er überhaupt wel mee gebeld met verbinding (!) of een sms verzonden de laatste 6 maanden????????
En heeft het met de nieuwste simkaart überhaupt gewerkt? Dus bellen met gesprek/ verbinding.Â
Mijn oude simkaart werkte prima, echter kreeg ik van kpn een SMS dat ik een nieuwe simkaart moest aanvragen. Dat heb ik in oktober jongstleden gedaan. Deze heb ik geactiveerd en daar heb ik mee gebeld en ben gebeld en heb daar nog een SMS op binnen gekregen van een kennis. Echter toen ik deze terug wilde SMSen lukte dit niet. Toen gecontroleerd en bleek dat ik bij het bellen van mijn nummer één constante tuut toon te horen kreeg, ook bellen ging niet meer, want een vriendelijke duitse mevrouw geeft aan dat ik mijn provider moet contacten. Affijn dacht eerst dat het aan mijn beltegoed lag, dus via internet beltegoed met 10 euro opgewaardeerd. Dit werd ook gewoon van mijn rekening afgeboekt. Echter bleek dit niet de oplossing. Toen via email een nieuwe simkaart besteld omdat ik dacht dat mijn andere nieuwe simkaart misschien kapot was. Ook in dit proces is mij niet medegedeeld dat mijn nummer niet meer in gebruik was, nee niks van dit alles, kreeg vlot mijn tweede nieuwe simkaart. Deze doet echter precies hetzelfde als de eerste. Wel volledig bereik maar kan er verder niks mee. Hoe weet ik nu of hij dan geblokkeerd is, want ontvang geen sms'jes van kpn. En waar vind ik in Nederland een winkel waar ik in papier vorm mijn beltegoed kan opwaarderen en kan ik in Nederland controleren of mijn nummer het nog doet. Anders ga ik gewoon weer naar Nederland. Ik wil graag mijn nummer behouden!Het nummer is in ieder geval nog niet door iemand anders in gebruik, maar mocht het nummer defenitief opgeheven zijn dan stuurt kpn mij toch niet een nieuwe simkaart??Â
Â
Dan zie ik zie maar één optie. Kpn bellen. Zij kunnen dan de status van je aansluiting zien.Â
Via de community kan dat niet. Ook niet door een kpn moderator.Â
Het helpdesk nummer van kpn van uit het buitenland is +3161200 1200. Standaard kosten.Â
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Enorm bedankt voor je reactie. Ik ga morgen dat nummer bellen en kijken of ik bij hun wat wijzer kan worden! Nogmaals dank
Goedemorgen ​
Zoals ​
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.