Skip to main content

Beste @klantenservice. Ik ben op dit moment in Turkije en heb geen internet verbinding. Mijn dualsim telefoon heeft 2 sim kaarten. KPN voor privé.  Vodafone voor zakelijk. De laatste werkt uitstekend. De eerste voor geen meter.  Heb speciaal hiervoor een 5GB internet bundel aangeschaft (op mijn prepaidsim) omdat ik niet op kosten van mijn werkgever zoveel data wil verbruiken.

Wat nu? 4G reeds uitgezet, sim verschoond, opnieuw opgestart, andere provider gekozen. Helemaal niks werkt. Frustrerend!!!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt. 

Hoi @SylG, welkom op ons forum!
Dat is niet handig!
 

Had je ons buitenland topic ook al gezien/gelezen? Daar staan een hoop tips om dit probleem op te lossen:

  • Werkt bellen/sms’en wel?
  • Kun je de simkaart er eens uithalen en er opnieuw in doen?
    • en eventueel testen in een ander toestel?
    • en een andere simkaart in jouw toestel?
  • Kun je je simkaarten eens met elkaar omwisselen en het eens proberen zonder je zakelijke simkaart?

Hoi @Thomas. Allemaal al gecheckt uiteraard. 

Ook de andere sim (vodafone) helemaal verwijderd.

Werkt gewoon niets van. Heb gewoon de bundel voor nop gekocht. 


We denken graag met je mee om het op te lossen, @SylG, zodat je gebruik kunt maken van de bundel.

Kun je de volgende vragen eens beantwoorden?

  • Werkt bellen/sms’en wel?
  • Welke beschikbare netwerken heb je geprobeerd?
  • Van welk type toestel maak je gebruik en welke APN staat er ingesteld in het toestel? 
    De APN kan portalmmm.nl of internet zijn: probeer ze om en om ook even uit.
  • Het is mij onduidelijk of je de mogelijkheid hebt, maar als het kan dan graag de simkaart ook testen in een ander toestel. Wat zijn dan je bevindingen?

1) Bellen/sms'en werkt ook niet. 

2) Turkcell en Turk Télécom

3) Samsung Galaxy Note10+

4) APN staat nu op internet.

Kan nu niets proberen, momenteel op internationale wateren dus roaming uit. Morgen in Griekenland.  Overigens werkte het voor aankomst in Turkije ((Italië)  ook prima dus misschien morgen in Griekenland ook wel weer?.

5) geen mogelijkheid om sim in ander toestel te stoppen maar mijn zakelijke sim van Vodafone werkt in beide sim placementen (weet even geen beter woord ervoor). 

Het lijkt er mijns inziens op dat ineens (?) mijn simkaart stuk is gegaan of dat Turkije op een of andere manier geen verbinding maakt..…

 


Er zit wel een verschil tussen Turkije en de andere landen die je noemt. Italië en Griekenland vallen namelijk onder de EU, waar je je prepaid bundels kunt gebruiken zoals in Nederland.

Turkije valt buiten de EU, waardoor gebruik daar direct van je beltegoed afgaat, niet van een bundel. Stond er nog wel beltegoed op jouw prepaid? Als dat niet het geval is zou dat het kunnen verklaren.


Heb gewoon de bundel voor nop gekocht.

Er zijn geen prepaid bundels voor buiten de E.U. In Turkije kan je alleen 'gewoon' tegoed gebruiken. En dat zal er doorheen vliegen!
In Turkije is dat € 2,50 per MB. Dat noem ik supersonisch vliegen. ( 1 MB = 8 Mb !)
https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm .
Bellen: € 1,28 p/min; sms ; gebeld worden € 0,87 ; sms versturen 0,77 per 160 tekens.

Vodafone is neem ik aan wel een abonnement (van je werk begrijp ik). Doordat Vodafone de enige provider is die behalve in Nederland ook in Turkije een eigen netwerk heeft hebben zij Turkije ook aangezet voor de bundel van het abonnement. Dat is vestzak/broekzak zeg maar.


Dank voor de reacties en heldere uitleg @PeterGJammer dat dit niet meteen door KPN vermeld is,  had me een hoop uitzoekwerk en frustratie bespaard. 

Inderdaad zit ik momenteel weer in Italië en werkt het weer naar behoren. 

 

@Jasper ik had eerst beltegoed gekocht en daarna de internet bundel omdat eerstgenoemde nog steeds niet werkte. Dus nee, van KPN werkte helaas niets in Turkije. 


Het is verstandig om voor vertrek altijd even op de link die Peter noemt te kijken, daar kan je zien in welke landen de prepaid bundels te gebruiken zijn en in welke niet. 

 

Als het ook zonder de bundels niet werkte in Turkije weet ik zo niet wat het was. Doordat je er nu niet meer bent kunnen we er ook niets meer over zien. Mocht je er weer komen en hetzelfde ervaren kunnen we dat alsnog gaan bekijken.