Skip to main content
Antwoord

Mobiel kwijt. Kan ik een tweede sim die ik nog heb liggen activeren of gebruiken?

• February 14, 2025
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik ben net mijn telefoon kwijt geraakt. Heb alles na gefietst maar ben deze niet tegen gekomen. Heb een tweede sim kaart maar dit is een verouderde sim kaart die blijkbaar voor 1 juli 2024 gewisseld moest worden. Omdat dit bij een ander nummer hoorde, wat niet mijn primaire nummer was, kan ik nu helemaal niets meer. Ik kan niet gebeld worden niets. En ik weet ook niet meer wat het nummer is van die 2de (verouderde) sim kaart. Kan iemand mij helpen wat nu?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jufajax1980 als je de 2e simkaart in je mobiel doet en je belt *#149# weet je het nummer dat bij die kaart hoort.

Bij een KPN winkel in de buurt kun je zo een geldige kaart ophalen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

Ik weet, dat dit weer een reactie is waarop een spreekwoord over kalveren en putten van

toepassing is,

maar ik houd voor dit soort situaties altijd m'n vaste lijn achter de hand.  Er zijn providers die leveren

een vaste lijn incl. geografisch nummer voor €  8,- per jaar.  Daar kan je geen armoe voor leiden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Beste ​@Jufajax1980 als je de 2e simkaart in je mobiel doet en je belt *#149# weet je het nummer dat bij die kaart hoort.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 18, 2025

Hoi ​@Jufajax1980 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dit is een heel goed advies dat wordt gegeven, kon je hiermee uit de voeten?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2025

Ik weet, dat dit weer een reactie is waarop een spreekwoord over kalveren en putten van

toepassing is,

maar ik houd voor dit soort situaties altijd m'n vaste lijn achter de hand.  Er zijn providers die leveren

een vaste lijn incl. geografisch nummer voor €  8,- per jaar.  Daar kan je geen armoe voor leiden.

Ik heb een tweede mobiel met prepaid hiervoor achter de hand. Voor € 1,20 per jaar. Bij Lebara elke 3 maanden smsje sturen en hij blijft geldig.

Bij kpn prepaid zelfs maar 1 x steeds binnen 6 maanden.