Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet mobiel netwerk uitschakelen maar wel “Mobiele data”uitschakelen en dat heb ik dus ook gedaan.Ook bij apps gebruik data op achtergrond uitgezet.

Getest door een nacht WiFi uit te zetten. Volgende dag gezien en toch was er data verbruik en verlies van prepaid tegoed.

Vriendelijk verzoek achter de schermen bij jullie “mobiel internet” uit te schakelen.

Ik gebruik dit toch nooit !!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik was bij Vodafone en nooit geen probleem. Spijt van overstappen.

ik heb prepaid en geen bundel omdat ik zelden bel. Ook internetten doe ik uitsluitend met WiFi. Ik kwam achter data gebruik omdat ik op straat plots een app kreeg terwijl ik geen WiFi had en Mobiele data stond uitgeschakeld.

Vandaar mijn bovenstaande klacht en verzoek tot Uitschakelen Mobiel Internet.


Ik was bij Vodafone en nooit geen probleem. Spijt van overstappen.

ik heb prepaid en geen bundel omdat ik zelden bel. Ook internetten doe ik uitsluitend met WiFi. Ik kwam achter data gebruik omdat ik op straat plots een app kreeg terwijl ik geen WiFi had en Mobiele data stond uitgeschakeld.

Vandaar mijn bovenstaande klacht en verzoek tot Uitschakelen Mobiel Internet.

Weet je echt zeker dat 'mobiele gegevens’ uitstaat ? Heb namelijk nog niet eerder gehoord, dat als dat uitstaat dat er dan alsnog appjes binnenkomen.

Dus ik denk toch dat, of je had wifi verbinding of eventueel dat je 'mobiele gegevens’ toch niet hebt uitstaan…

Hier staat uitgelegd hoe je dat kan doen: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Maar het is inderdaad wel zo, als je toch echt uitsluitend via wifi internet, dan kan inderdaad een Kpn moderator mobiel internet voor je uitzetten, dan kan je daar sowieso geen kosten meer voor maken.

Een moderator zal vanzelf wel reageren en je verder helpen.


Allereerst bedankt voor je reactie.
Jaren geleden bij aanschaf telefoon geleerd dat ik mobiele data moet uitschakelen.
Dus ik weet 100% zeker dat die continue op uit staat !!!
Onderstaand de historie:
Bij Vodafone had ik in NH op het strand geen bereik om te kunnen bellen.
Geen veilig gevoel (mijn vrouw en ik beiden 75) om bij calamiteiten niet te kunnen bellen!! Mijn vrouw heeft al jaren Sim prepaid van KPN en getest op strand wel bereik.
Daarom ben ik overgestapt naar KPN en 2-7-2020 Sim prepaid € 4,99 aangeschaft, kaart geactiveerd en in sleuf 2 gedaan. Starttegoed gekregen van € 10,=
Bleef Vodafone gebruiken (dus KPN sleuf 2 uitgeschakeld) totdat beltegoed bijna op was. Ongeveer 2 weken geleden nummerbehoud aangevraagd, zodra dit was geactiveerd heb ik Vodafone simkaart verwijderd. Daarna KPN simkaart actief en via Mijn KPN mijn gegevens geregistreerd. Extra registratietegoed € 7,50 ontvangen.
Nu het spookverbruik :
Toen ik daadwerkelijk  KPN ging gebruiken bleek van €10 starttegoed nog  maar weinig over, op dit moment nog € 2,33  Sinds registratie gegevens blijft dit zo staan.
Van het registratietegoed € 7,50 is op dit moment nog maar € 4,82 over.
Afgelopen week e.e.a. bijgehouden en getest.
1. Een nacht op telefoon WiFi uitgeschakeld. Volgende morgen bleek er wel dataverbruik te zijn geweest en € 0,13 te zijn afgeboekt van het registratietegoed.
2. Gisteren wandeling gemaakt dus geen WiFi. Bij thuiskomst gekeken en wederom dataverbruik en € 0,01 afgeboekt.
3. Gisteravond voor ik naar bed ging standen genoteerd. Vanmorgen hetzelfde liedje.
Dataverbruik en € 0,02 afgeboekt.
Conclusie: tot het moment dat ik daadwerkelijk overstapte van Vodafone naar KPN werd het “spookverbruik” van het starttegoed van €10 afgeschreven
Sinds 2 weken wordt dit afgeschreven van het extra registratietegoed.
Van het totaal ontvangen tegoed van €17,50 is nog maar € 7,15 over !!!
Wat stelt KPN hier tegenover ??? Gratis opwaarderen of nieuwe simkaart??
Een ding staat vast: als KPN niets doet stap ik over !!!!!!!

Jullie mogen meteen achter de schermen “mobiel internet uitschakelen”


Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie en hoop een positief bericht te krijgen.

Mvg. Alias Herman



 


Oke dat is duidelijk.

En het klopt inderdaad wat je zegt, dataverbruik van 0.01 en vergelijkbare verbruik is inderdaad mogelijk, ook als je mobiele gegevens uit hebt staan.

Ik heb daar wel een oplossing voor, en dat is je toestel forceren naar alleen 2G, via de netwerk instellingen van je gsm.

Via 4G is het namelijk zo, dat er inderdaad altijd wat data door kan glippen en dat kost wat beltegoed inderdaad, 2G is daar minder gevoelig voor en dan komt het ook niet meer voor.

Uiteraard zou een kpn moderator ook gewoon in hun systeem mobiel internet uitschakelen, als je dat fijner vind.

Maar geen paniek hoor, dit word wel in orde voor je gemaakt.


Jou oplossing had ik al door te googelen gevonden.
Toevallig heb ik gisteravond voorkeursnetwerktype op 2 G gezet.

Desondanks toch vannacht beetje dataverbruik en € 0,01 afgeschreven.

Dus toch maar achter de schermen mobiel internetten uitschakelen.

Gebruik ik nooit en heb ook geen behoefte op straat, auto, terrasje en wandeling app te kunnen ontvangen en versturen.

Mocht het ooit in de toekomst anders moeten, dan trek ik wel weer aan de bel.


Dus nogmaals vriendelijk verzoek: 

KPN moderator svp MOBIEL  INTERNET  UITSCHALEN !!!!!


Sorry bedoel   UITSCHAKELEN


Sorry Herman maar op het forum is het druk. Vul je profiel aan zodat medewerkers over enkele dagen dit in orde kunnen maken.


Vul je profiel aan ????? 
Hoe en waar doe ik dat ??


https://forum.kpn.com/settings/profile

Hiermee geef je KPN toestemming om je vraag te kunnen uitvoeren in de praktijk.


Even voor de goede orde. Ik heb geen abonnement en dus ook geen klantnummer!!
Het enigste wat ik wil dat ze bij KPN achter de schermen de mogelijkheid 

MOBIEL INTERNETTEN UITSCHAKELEN 


Even voor de goede orde. Ik heb geen abonnement en dus ook geen klantnummer!!
Het enigste wat ik wil dat ze bij KPN achter de schermen de mogelijkheid 

MOBIEL INTERNETTEN UITSCHAKELEN 


Maar de moderatos moeten daarvoor wel je nummer hebben. Dus je moet op die link drukken die jeroen je heeft gegeven en dan onder 1 van de vakjes waar Prive staat, je mobiele nummer en eventuele simkaart nummer plaatsen, op het moment dat een kpn moderator dit topic dan op pakt, kan die meteen het internet voor je uitschakelen.

Een moderator zal zelf namelijk ook vragen om die gegevens daar te plaatsen.

Het maakt voor de rest niet zoveel uit in welk vakje je dat plaatst, zolang het maar 1 is waar (prive) achter staat, die gegevens kunnen namelijk alleen kpn moderators in zien.


Hartelijk dank voor je uitleg. Als het is geregeld laat ik het je weten.


Nu even lekker een bakkie koffie zetten en rustig een paar dagen afwachten.


Ik heb mijn profiel aangevuld met verzoek “Mobiel internetten” uit te schakelen en de wijziging opgeslagen.

Is er dan iemand die het ziet en de vraag uitvoert ??


Ik heb mijn profiel aangevuld met verzoek “Mobiel internetten” uit te schakelen en de wijziging opgeslagen.

Is er dan iemand die het ziet en de vraag uitvoert ??


Ja, geen zorgen. Wanneer een moderator dit topic heeft opgepakt zal die ook meteen hier een reactie achterlaten.

Soms kan dat wel echt een paar dagen duren, zeker als het druk is.


Oké, ik wacht af. 


De moderator hoeft niets meer te doen. Gebeld met 0800-0402 en met een medewerkster geregeld. Heeft mobiel internet uitgeschakeld.

Daarna getest op mijn telefoon en het onderstaande gedaan:

Op mijn toestel WiFi uitgeschakeld, en Mobiel data ingeschakeld (stond op uit)

Toen geprobeerd te internetten en dat lukt niet !! Dus missie geslaagd.